خبرهای داغ:
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی خبر داد

مجهز شدن هزار هکتار از اراضی باغی ارومیه به سیستم آبیاری نوین

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: با ابلاغ موافقت‌نامه خان‌ارخی حدود هزار هکتار از اراضی باغی ارومیه مجهز به سیستم آبیاری نوین قطره‌ای خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۳۰۸۲۲
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۱

سیدهادی بهادری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به ابلاغ موافقت‌نامه ۱۰۰ میلیارد ریالی خان‌ارخی اظهار کرد: براساس این موافقت‌نامه علاوه بر اجرای خط لوله انتقال آب از بند شهید کشتگر نازلوچای ارومیه تا زمین‌های کشاورزی روستای بالو این شهرستان، هزار هکتار از اراضی باغی این منطقه به سیستم آبیاری نوین قطره‌ای مجهز خواهد شد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از مبلغ مورد موافقت در این موافقت‌نامه تحت عنوان مبلغ اولیه تخصیص یافته است، افزود: باقی مبلغ در طی انجام طرح و همزمان با پیشرفت آن اختصاص خواهد یافت.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طرح آبیاری قطره‌ای زمین‌های کشاورزی روستای بالو در سال ۹۴ شروع شده و این در سه فاز طراحی شده و در حال اجرا است و با ابلاغ موافقت‌نامه‌ مذکور از تامین آب این طرح اطمینان حاصل شده است.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر با خشک شدن دریاچه ارومیه و کاهش منابع آب‌های زیرزمینی آذربایجان‌غربی و ارومیه، استفاده از سیستم آبیاری قطره‌ای برای کاهش مصرف آب اهمیت ویژه‌ای یافته است، ادامه داد: در این راستا اداره کل جهادکشاورزی با ارائه تسهیلات به کشاورزان برای جلب مشارکت بیشتر آنها انجام وظیفه می‌کند.

انتهای پیام

ارسال نظرات