خبرهای داغ:
فرمانده انتظامی استان قم گفت: رانندگان و سرنشینانی که به کشف حجاب مبادرت می‌کنند، در طول سه نوبت تذکر داده شده و در نهایت با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.
کد خبر: ۹۱۳۰۸۲۸
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سردار عبدالرضا آقاخانی در نخستین کنفرانس رسانه‌ای خود در سال ۱۳۹۸ که ظهر چهارشنبه در ستاد فرماندهی انتظامی استان قم برگزار شد، با اشاره به برگزاری جشن بزرگ نیمه شعبان در قم، اظهار کرد: امسال همزمان با نیمه شعبان حدود سه میلیون جمعیت از سراسر کشور به قم آمدند و بیش از ۱۷۰ هزار خودرو به قم وارد شد.

وی افزود: نسبت به سال گذشته میزان ورودی‌های خودرو به قم با ۱۲ درصد افزایش و نسبت به حوادث جاده‌ای نیز نسبت به سال گذشته با ۳۰ درصد کاهش مواجه شدیم.

فرماندهی انتظامی استان قم با تأکید بر اینکه تصادفات در این ایام در قم هیچ فوتی به دنبال نداشت، گفت: با توجه به راهنمایی‌های صورت گرفته از سوی نیروی انتظامی و همکاری مردم در این راستا مشکلی به وجود نیامد.

قتل همسر و فرزند بر اثر مصرف مواد مخدر

وی در بخش دیگری از سخنان خویش از دستگیری یک قاتل در فروردین‌ماه امسال در قم خبر داد و بیان کرد: این فرد همسر و فرزند خود را به دلیل استعمال مواد مخدر شیشه به قتل رسانده بود که پس از گذشت ۴۸ ساعت از این واقعه تلخ؛ دستگیر شد.

آقاخانی همچنین دستگیری یک باند قوی سرقت را در قم مورد توجه قرار داد و بیان کرد: در طی عملیات‌های متمادی که از سوی پلیس آگاهی قم انجام شد، پنج سارق که شامل دو زن و سه مرد بودند دستگیر شدند.

وی افزود: این سارقان به ۴۰ فقره سرقت در کل کشور اعتراف کردند که ارزش ریالی کشفیات در استان قم ۲۰۰ میلیارد ریال ارزیابی شده است. همچنین یک باند قاچاق سیگار و مشروبات الکلی نیز در قم متلاشی شد که ارزش کشفیات از این باند، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ارزیابی شد.

کاهش شرارت و نزاع در قم

فرمانده نیروی انتظامی قم با اشاره به کاهش برخی جرایم در فروردین ماه امسال عنوان کرد: شرارت در قم با کاهش ۱۸ درصدی و برخورد با اراذل و اوباش نیز با رشد ۲۱ درصدی مواجه بوده است.

وی اضافه کرد: نزاع فردی در قم با کاهش ۸ درصدی و نزاع دست جمعی ۲۶ درصد کاهش مواجه بود. همچنین تجمعات غیر مجاز نیز در قم با ۲۱ درصد کاهش مواجه شده است.

افزایش ۱۲۰ درصدی کشفیات مواد مخدر

آقاخانی کشفیات مواد مخدر در فروردین ماه امسال را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: از یک فروردین تا سوم اردیبهشت ماه افزایش ۱۲۰ درصدی کشفیات مواد مخدر را در قم صورت گرفت و این نشان از شتاب در برخورد با توزیع کنندگان مواد مخدر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش از اجرای طرح (ناظر ۱) برای برخورد با کشف حجاب خبر داد و گفت: نظر به اینکه برخی افراد در خودرو کشف حجاب می‌کنند، با تمام کلانتری‌ها هماهنگی صورت گرفته و واحد‌های گشتی و تمامی معاونان نیروی انتظامی کد دار شده‌اند تا در صورت مشاهده هر خودرویی که راننده و یا سرنشین آنکه کشف حجاب کرده است، شماره پلاک خودرو به مرکزی مورد نظر اعلام می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی خود اضافه کرد: پس از ثبت گزارش اعلام شده، برای صاحب خودرو بلافاصله پیامکی ارسال و مسئله کشف حجاب به وی تذکر داده می‌شود. همچنین به وی ساعتی مهلت داده می‌شود تا خود را به پلیس مربوط معرفی کند که پس از توضیح و ارشاد مرخص می‌شود.

وی افزود: اگر همان خودرو در مکان دیگری کشف حجاب کند، توسط کد‌های نیروی انتظامی گزارش می‌شود و همزمان برای مالک خودرو پیامکی ارسال و مالک به دفتر پلیس احضار می‌شود و پس از اخذ تعهد از فرد خاطی، خودروی شخصی‌اش به مدت ۷ تا ۱۵ روز توقیف می‌شود و اگر برای بار سوم نیز در شهر دیگری نیز کشف حجاب کند، پس از اعلام گزارش، صورت پرونده تشکیل و به مراجع قضائی ارسال و تا زمان صدور حکم خودروی مالک توقیف می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها