خبرهای داغ:
مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی:

رسانه ها مردم را با «جهاد همبستگی ملی» آشنا کنند

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: رسانه های جمعی اقشار مختلف مردم را با «جهاد همبستگی ملی» آشنا کنند.
کد خبر: ۹۱۳۰۸۳۳
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۶

 حجت الاسلام عبدالرحیم نجفقلی زاده سرایی امروز در گفت و گو با خبرنگار بسیج از ارومیه ضمن اشاره به اینکه اخیرا طرح «جهاد همبستگی ملی» برای کمک به سیل زده ها توسط سردار غیب پرور رونمایی شده است، اظهار کرد: به این واسطه برای سازماندهی بهتر کمک های نقدی و غیرنقدی آحاد مردم تلاش می شود.

وی با بیان اینکه در طرح فوق «مساجد» محور فعالیت خواهند بود، اضافه کرد: براساس این طرح هر مسجد عهده دار ساخت یک واحد مسکونی در مناطق سیل زده شده است، بنابراین اقشار مختلف مردم می‌توانند به واسطه مساجد کمک رسانی خود را ادامه دهند، تا خانواده های سیل زده به زندگی عادی خود برگردند.

این مسوول بر لزوم تعامل و همکاری هیات امنای مساجد، روحانیت، فرمانده و شورای پایگاه های مقاومت بسیج برای تبلیغ این طرح، جذب و سازماندهی کمک‌های مردمی تاکید کرد و ادامه داد: در صورت وجود روحیه اتحاد و همدلی می‌توان سریع‌تر به نتیجه مورد نظر رسید.

لزوم تلاش برای هدفمند شدن کمک‌های مردمی

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: برخی مساجد به واسطه جامعه هدف گسترده، وجود تعدد خیران و انسان‌های نیکوکار می‌توانند عهده دار ساخت بیش از یک واحد مسکونی شوند، از طرف دیگر مساجدی نیز وجود دارد که بضاعت کافی برای ساخت حتی یک خانه را ندارند در این صورت باید دو یا سه مسجد با کمک همدیگر هدف مشترکی را دنبال کنند.

سرایی ضمن ابراز تاسف از اینکه در برخی از شهرهای سیل زده کشور زیرساخت‌ها از بین رفته است، اظهار کرد: بنابراین ساخت مجدد جاده، مدرسه، دانشگاه، سازماندهی وضعیت اداره‌ها و ... همت ملی و جهاد همگانی می‌طلبد.

وی همکاری آحاد مردم برای عبور از بحران در استان های سیل زده را خواستار شد و اظهار کرد: علاوه بر اینکه محموله‌هایی شامل مواد غذایی، پوشاک، لوازم زندگی برای خانواده‌های آسیب دیده ارسال می‌شود، لازم است برنامه‌ریزی بلندمدت صورت گیرد تا مشکلات به صورت ریشه ای حل شود.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی بر لزوم هدفمند شدن کمک‌های مردمی تاکید کرد و بیان داشت: صرف اینکه کمک‌های نقدی و غیرنقدی جمع‌آوری و ارسال شود کافی نیست بلکه فراخور نیاز هر منطقه و خانواده باید اقلام توزیع شود.

انتهای پیام

ارسال نظرات
آخرین اخبار