آسانسور‌های ادارات کهگیلویه و بویراحمد استاندارد سازی شود
کد خبر: ۹۱۳۰۸۶۴
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۷
مدیرکل استاندارد استان گفت: بسیاری ازاستاندارد سازی آسانسور‌های ادارات آسانسور‌های ادارات استان استاندارد لازم را ندارند که انتظار می‌رود در این زمینه تدبیری اندیشیده شود.
بهمن رحمتی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از یکصد دستگاه آسانسور در ادارات و ساختمان‌های شخصی توسط کارشناسان این اداره کل مورد بازرسی قرار گرفت افزود: با توجه به بازرسی از آسانسور‌های نصب شده در ادارات و ساختمان‌های شخصی و دولتی در سطح استان، ۴۵ گواهینامه تایید ایمنی و کیفیت آسانسور توسط این اداره کل صادر شد.

وی گفت: انجام بازرسی‌های آسانسور فقط توسط شرکت‌های بازرسی کننده تایید صلاحیت شده از سوی سازمان ملی استاندارد ایران صورت می‌گیرد و در این خصوص یک شرکت بازرسی در زمینه بازرسی عملکرد آسانسور‌های نصب شده در سطج استان فعالیت دارد.
وی با اشاره به اعتبار یک ساله گواهینامه ایمنی و کیفیت آسانسور افزود: آسانسور دستگاهی بوده که به صورت دینامیک در حال کار کردن است بنابر این هر سال باید بازرسی و معاینه فنی شود و گواهینامه تایید ایمنی کیفیت بگیرد.
رحمتی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت ایمنی کاربران آسانسور‌ها و ارتقای کیفیت آن‌ها کارفرمایان و متقاضیان نصب آسانسور در هنگام انعقاد قرارداد با شرکت‌های نصاب آسانسور از دارا بودن پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور این شرکت از سازمان صنعت، معدن و تجارت اطمینان حاصل کنند.
مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در صورت نارضایتی از کیفیت، عملکرد و یا ایمنی آسانسور‌های نصب شده پس از صدور تایید این اداره کل مراتب را به صورت مکتوب به اداره کل استاندارد استان اعلام کنند.
ارسال نظرات