خبرگزاری بسیج: شهرداری منطقه 20 تهران در عملکرد یک ساله 97 توانسته مبلغ یک هزار و 36 میلیارد و 881 میلیون ریال معادل 143/5درصد منابع درآمد نقدی را محقق کند.
کد خبر: ۹۱۳۰۸۹۳
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۹

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20؛ فرهاد افشار با بیان این مطلب گفت: شهرداری منطقه 20 بر اساس بودجه مصوب سال 97، تعهد داشته است که 723 میلیارد ریال درآمد نقدی وصول کند که بر اساس گزارش های حساب های درآمدی، یک هزار و 36 میلیارد و 881 میلیون ریال معادل 143/5 درصد منابع مالی محقق شده است.

افشار با اشاره به اینکه شهرداری منطقه 20 در سال 97 با کسری بودجه نقدی مواجه نبوده است، افزود: در سال گذشته، تمامی آیتم های ده گانه درآمدی معین شده از سوی شهرداری تهران در منطقه 20 از مرز 100 درصد عبور کرده اند که این مهم برآیندی از همکاری حوزه های اجرایی مدیریت شهری منطقه و مشارکت شهروندان است.

افشار با بیان اینکه بخش مهمی از درآمد نقدی منطقه از درآمدهای پایدار شامل عوارض نوسازی، کسب و پیشه و بهای خدمات مدیریت پسماند است، گفت: طبق مصوبات بودجه ای سال گذشته مبلغ 160میلیارد ریال تعهد در زمینه درآمدهای پایدار تعهد داشتیم که با آگاه سازی و مشارکت شهروندان، توانستیم 201 میلیارد و 712 میلیون ریال معادل 126 درصد از این آیتم تامین کنیم.

وی تامین درآمد را یکی از مهمترین بخش های عملکرد شهرداری و مقدمه ای برای اجرایی شدن پروژه های شهری و رضایت شهروندی برشمرد و افزود: آگاه سازی شهروندان و مشارکت آنها در پرداخت عوارض، پیگیری کارشناسانه در قالب جلسات تخصصی هفتگی، تلاش شبانه روزی معاونت ها و نواحی هفتگانه شهرداری منطقه 20 از عوامل تاثیرگذار در تحقق درآمد 143/5درصدی بوده است.

شهردار منطقه 20 محوریت  کسب درآمد مدیریت شهری را بر اساس درآمدهای پایدار دانست و یادآور شد: سال 98 نیز طبق سال 97 برنامه های پیشنهادی برای کسب درآمد در دستور کار داریم که این برنامه ها با نگرش جلب مشارکت شهروندی و مدیریت هزینه های جاری تهیه شده است تا رضایت شهروندان منطقه 20 بیش از پیش شود.

بر اساس این گزارش شهرداری تهران بر اساس طرح جامع درآمد های پایدار به دنبال پایدار کردن منابع درآمدی خود است، درآمد های پایدار آن دسته از درآمدهایی را شامل می شود که دارای خصایص تداوم پذیری، مطلوب بودن و انعطاف پذیری هستند و برای وصول آن می توان برنامه ریزی های اجرایی لازم را تعریف کرد.

درآمدهای پایداری که در حال حاضر در میان ردیف های درآمدی شهرداری وجود دارد، شامل عوارض نوسازی و عمران شهری، عوارض کسب و پیشه، عوارض سالیانه خودرو، بهای خدمات مدیریت پسماند و.... هستند.

 

 

ارسال نظرات