مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت:در حال حاضر نظام فنی مهندسی روستایی با تعداد ۱۳۴ ناظرفنی دارای صلاحیت جهت نظارت بر ساخت وسازهای روستایی فعال است.
کد خبر: ۹۱۳۰۹۰۴
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۹

سجاد صنعتی منفرد در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهار داشت: نظام فنی روستایی در سال 1382 با هدف نظارت بر ساخت و سازهای روستایی به صورت اصولی و ترویج فرهنگ مقاوم سازی تشکیل شد که در این راستا توجه به لزوم ساخت واحدهاي مسكوني مقاوم و امن در مقابل خطرات حوادث طبيعي، ضرورت تشكيل يك نظام كنترلي در ساخت و سازهاي روستايي براي دستيابي به مسكن روستايي مقاوم و نيز اهميت مسكن روستايي در رشد و توسعه پايدار كشور را، دو چندان نمود.

وی خاطرنشان کرد: نظام فنی روستایی با توجه به وضعیت و پتانسیل های موجود در روستاها فعالیت می کند که از جمله بخش های کاربردی در محرومیت زدایی به شمار می رود که توانایی ها و قابلیت های جوانان بومی مناطق را افزایش داده و موجبات اشتغال پایدار جوانان تحصیل کرده را فراهم می کند. 

وی تصریح کرد: هدايت بافت فيزيكي روستاها و بهسازي محيط زيست و سكونتگاههاي روستايي براساس طرح‌هاي هادي روستايي، بالا بردن كيفيت ساخت و سازهاي روستايي ، استفاده صحيح از مصالح مقاوم و استاندارد ، شناسايي، بكارگيري و ساماندهي نيروهاي انساني بومي‌مستعد در فن ساختمان سازي روستايي ، بالا بردن سطح دانش فني و اجرايي ناظرين با آموزش علمي‌و عملي مستمر آنان از اهداف اصلی تشکیل نظام فنی روستایی است.

صنعتی منفرد یادآور شد: در حال حاضر  نظام فنی و مهندسی روستایی با تعداد 134 ناظر فنی دارای صلاحیت جهت نظارت بر ساخت و ساز های روستایی و همچنین 11 دفتر فنی و مهندسی جهت طراحی واحدهای مسکونی روستایی در سطح استان فعال است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان افزود: توانمندسازی روستاییان که از محرومان اصلی جامعه هستند نیازمند تحولات عمیق و اساسی در زیرساخت ها و ارائه خدمات به این قشر نیازمند بوده بنابراین برنامه های عمران روستایی و طرح های توسعه ای در راستای توانمندسازی روستاییان که از سرفصل های اساسی فعالیت های تحقیقاتی و عملیاتی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است در راستای تقویت زیرساخت ها در روستاهای کشور به شمار می رود.

 

ارسال نظرات