کارگاه آموزشی" کارآفرینی" به همت جهاددانشگاهی استان و با مشارکت دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل چهارشنبه ۴ اردیبهشت ماه در شهرستان نمین برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۳۰۹۵۴
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۶
خلاقیت و نوآوری جوهره کارآفرینی است/ کارآفرینان می‌توانند جامعه را به سمت توسعه سوق دهند
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، در آغاز این کارگاه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری نمین اظهار داشت: ترویج و گسترش فرهنگ و مهارت‌های کارآفرینی به حل معضل اشتغال و توسعه کسب وکار نوپا کمک می‌کند.

شهلا هنرور با بیان اینکه کارگاه‌های کارآفرینی، هم‌افزایی را به دنبال خواهند داشت، اظهار کرد: با شناسایی چالش‌ها می‌توان به ایده‌های جدید دست یافت و با خلاقیت و کارآفرینی آن را برطرف کرد.

وی یادآور شد: کارآفرینان می‌توانند جامعه را به سمت توسعه هدایت و به رشد اقتصادی در جامعه کمک کنند.

در ادامه مدرس و تسهیل‌گر رویداد کارآفرینی، خلاقیت و نوآوری را جوهره کارآفرینی است، عنوان کرد، گفت: کارآفرینان با خلاقیت و نوآوری، فرصت‌ها و نیاز‌ها را خلق می‌کنند و می‌توانند به تولید ثروت، توسعه اقتصادی و فنآوری کمک کنند.

رامین نیلوفری با اشاره به اینکه "خلاقیت" به معنای دست یافتن به راهکار‌های جدید برای حل مسائل و "نوآوری" به معنای به کارگیری اندیشه‌های جدید ناشی از خلاقیت است، تصریح کرد: اگر نوآوری به مرحله تولید انبوه محصول جدید برسد آنگاه کارآفرینی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ایجاد و پرورش خلاقیت به سه مرحله حقیقت‌یابی، ایده‌یابی و راه حل یابی بستگی دارد، ادامه داد: عدم اعتماد به نفس، متعهد نبودن، وابستگی به دیگران، عدم دانش و اطلاعات کافی در زمینه مورد نظر، عدم تمرکز ذهن، کم رویی، محافظه کاری، نداشتن صبر و تحمل، ترس از انتقاد و شکست از موانع خلاقیت محسوب می‌شود.

مدرس و تسهیل‌گر رویداد کارآفرینی تصریح کرد: یافتن راهکار برای رفع دغدغه‌ها و نیاز‌های روزمره زندگی و اعتبارسنجی طرح از عوامل مهم برای ایده پردازی و ایجاد کسب و کار محسوب می‌شود.

نیلوفری با بیان اینکه بیشتر ایده‌ها از طریق تکنیک "ترکیب" به دست می‌آید، ادامه داد: هدف ما در تکنیک ترکیب، بررسی امکان ادغام دو ایده یا دو محصول برای تولید خروجیِ کارآمدتر است که در نهایت موجب ایجاد محصول نوآورانه می‌شود.
گفتنی است درکارگاه کارآفرینی شرکت کنندگان به تمرین کارگروهی و خلق ایده‌های نو در کسب و کار پرداختند.
ارسال نظرات