تعاملات حمل سیمان از طریق خطوط ریلی در راه آهن شمالشرق (۱)

مدیر کل راه آهن شمالشرق (۱) شاهرود گفت: طی جلسه‌ای راهکار‌های افزایش حمل سیمان صادراتی از طریق خطوط ریلی این اداره کل مورد ارزیابی قرار گرفت.
کد خبر: ۹۱۳۰۹۶۰
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، فرشاد زادخور با بیان این مطلب بیان کرد: در راستای اجرایی شدن سیاست‌های کلی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و با هدف کمک به صنایع داخلی در سال حمایت از تولید ملی و سوق دادن بار از جاده به سمت ریل، طی نشستی با مدیر عامل شرکت سیمان شاهرود، راهکار‌های مناسب جهت حمل ۱۵۰ هزار تن سیمان صادراتی از ایستگاه شاهرود به مقصد بندر امیر آباد مورد بحث وبررسی قرار گرفت.
زادخور توضیح داد: با توجه به شرایط خاص کشور‌های CIS و تقاضای کشور‌های هدف برای واردات، تا دو ملیون تن سیمان در هر سال، فرصت مناسبی فراهم شده که از ظرفیت‌های موجود در جهت حمایت از تولید ملی گام‌های موثری را برداریم و مقرر گردید آنالیزی از واگذاری واگن و حمل سیمان از طریق خطوط ریلی انجام شود و حمل سیمان صادراتی در اولویت حمل بار قرار گیرد.
وی همچنین با اشاره به کسب بالاترین رتبه سرعت بازرگانی در این اداره کل، کاهش مصرف سوخت، تناژبالای حمل بار، ایمنی بالا و دستیابی آسان وراحت را از مزیت‌های حمل بار از طریق خطوط ریلی برشمرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار