سید ساجد یعقوبی
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تشریح دستاوردهای این اداره کل بر لزوم ادامه برنامه های اشتغالی از سوی دولت در جهت از بین بردن بیکاری انباشته در حوزه شهری و روستایی و تمرکز بر روی برنامه های اشتغالی دانش آموختگان دانشگاهی تاکید کرد.
کد خبر: ۹۱۳۰۹۶۱
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰

لزوم ادامه برنامه های اشتغالی از سوی دولت در جهت از بین بردن بیکاری انباشته

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، قاسم رحیمی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل در جلسه شورای هماهنگی دستگاه های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان اردبیل با ارائه گزارشی از عملکرد این دستگاه ها گفت: استان ار دبیل در بحث جذب تسهیلات اشتغال پایدار روستایی از جمله استان های موفق کشور بوده است.

قاسم رحیمی تشریح کرد: استقرار سامانه جامع روابط کار در جهت شفافیت و ارائه خدمات به کارگران از دیگر اقدامات این اداره کل در حوزه روابط کار به منظور تسریع در خدمات رسانی می باشد.

وی اظهار داشت: با صادرات 37 میلیون دلار شرکت های تعاونی در سال گذشته رشد سه برابری این شرکتها در حوزه صادرات و فروش را تجربه کردیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تشریح دستاوردهای این اداره کل بر لزوم ادامه برنامه های اشتغالی از سوی دولت در جهت از بین بردن بیکاری انباشته در حوزه شهری و روستایی و تمرکز بر روی برنامه های اشتغالی دانش آموختگان دانشگاهی تاکید کرد.

وی گفت: استان اردبیل 25 مرکز آموزش فنی و حرفه ای دارد که در این مراکز با مربیگری 318 نفر، 14 هزار نفر در 572 رشته تخصصی آموزش های فنی و حرفه ای را در یک سال گذشته فرا گرفته اند.

محمد فیضی ، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه، پیگیری موضوعات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توسط شورای هماهنگی این وزارت در استان در زمان رسیدگی به قانون بودجه سال 98 را مثال زدنی خواند.
وی با اشاره به افزایش 12 درصدی بودجه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در سال جاری و اختصاصی شدن ردیف بودجه این سازمان، خواستار اختصاص اعتبارات ویژه برای تجهیز و تامین نیازهای اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اردبیل شد.
ولی ملکی نماینده مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به بی توجهی به بخش دانش فنی و آموزش های تخصصی فنی و حرفه ای گفت: بدون دانش فنی و آموزش، رونق تولید ممکن نیست.
وی بیان کرد: اقتصاد موضوع مهم کشور است و جهت پیاده سازی دانش در زمینه آموزش فنی و حرفه‌ای در استان، ضروری است که دولت سخت‌افزارهای لازم را فراهم سازد.
وی با تاکید بر ضروت توجه به دانش فنی برای حضور در عرصه جنگ اقتصادی گفت: این وضعیت به علت وجود ظرفیت های مناسب در منطقه زیبنده این استان نیست.
بشیر خالقی ، نماینده مردم خلخال در مجلس شورای اسلامی هم خواستار نگاه ویژه دولت به مناطق محروم در زمینه اشتغالزایی عملی و واقعی شد.
ارژنگ عزیزی ، سرپرست معاونت اقتصادی استانداری اردبیل نیز در این جلسه توانمندسازی نیروی انسانی مولد و کارآمد را لازمه توسعه و رونق تولید دانست و بیان کرد: برای تحقق این امر توجه جدی به بعد آموزش ضروری است.
وی با اشاره به شناسایی هزار و 143 واحد تولیدی بزرگ با ظرفیت اشتغال مناسب در استان گفت: 36 درصد از این واحدها غیرفعال است و باید با حمایت های لازم به چرخه تولید و اشتغال برگردد.
وی آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی فعال در عرصه تولید در استان اردبیل را ضروری دانست و خواستار هدفمند شدن آموزش های فنی و حرفه ای و سوق دادن آموزش ها به سمت اشتغال پایدار شد.

ارسال نظرات