خبرهای داغ:
همایشی با حضور رزمندگان تیپ ۸۲ صاحب الامر (عج) با موضوع پیشگیری و مراقبت های بهداشتی برگزار شد .
کد خبر: ۹۱۳۱۰۲۷
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج قزوین ، همایشی با حضور رزمندگان تیپ ۸۲ صاحب الامر (عج) با موضوع پیشگیری و مراقبت های بهداشتی برگزار شد .

در این مراسم دکتر کشاورز عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین و متخصص طب سنتی بیان داشت : مرکز بهداشت جهانی با توجه به اینکه روند بیماری در سالهای اخیر در حال تغییر است امسال را با موضوع مراقبت های اولیه بهداشتی نامگذاری کرده است .

وی در خصوص مراقبت های بهداشتی با رویکرد طب سنتی ، بیان کرد : در شرایط فعلی اینکه طب سنتی خوب است یا طب رایج ، باید بگویم ، این بحث انحرافی است برای اینکه باید از هر دو استفاده کرد.

کشاورز افزود : در طب سنتی در مراقبت های بهداشتی برای حفظ سلامتی باید شش اصل را در نظر بگیریم ، این اصول عبارت از ، هوا ، خوردنی‌ها و آشامیدنی ها ، ورزش و استراحت ، کارکرد طبیعی بدن ، امراض نفسانی ( روحی و روانی ) و آن چیزهایی که باید از بدن دفع شود.

وی در توضیح این اصول تصریح کرد : در مورد هوا مدیریت آن با تک تک افراد نیست لذا باید خصوصیات هوای سالم را بشناسیم و در هوا ناپاک هم روشها را بشناسیم ، محل سکونت در کنار لجنزار ، ارتفاع پست نباشد ، محل سکونت از نظر تابش خورشید شرقی و غربی باشد نه اینکه شمال و جنوب ، که متأسفانه شمالی و جنوبی ساختن امروز خانه ها غلط است ، در شرایطی که هوا مسموم است با جوشاندن سرکه در آب و یا دود دادن اسفند با کندر هوای آلوده را سالم سازی کنیم .

وی بیان کرد : ۸۰ درصد مطالبی که در فضای مجازی در خصوص طب سنتی منتشر می شود مبنای علمی ندارد ، و اگر هم علمی باشد ، برای پیاده سازی عموم مردم نیست ، لذا باید مطالبی گفته شود که کاربردی باشد و قابل استفاده برای عموم مردم باشد .

عضو ه‍یئت علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در ادامه اشاره داشت : بیشتر خانواده ها ، آداب غذا خوردن را رعایت نمی کنند که این آداب این است که خوردن غذا با یاد خداوند شروع شود ، خانواده با هم کنار سفره بنشینند ، خوردن غذا ، با آرامش و آمادگی ذهنی باشد ، این موارد در سلامتی فرد و شخصیت فرد موثر است .

18001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها