نماینده ولی فقیه در استان مرکزی واگذاری‌های غیراصولی را بلای جان اقتصاد کشور دانست و گفت: خصوصی سازی‌های بدون تدبیر خیانتی نابخشودنی به نظام، انقلاب و شهدا است.
کد خبر: ۹۱۳۱۰۶۱
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۴

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در دیدار اعضای جامعه کارگری استان ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدای کارگری، مسائل اقتصادی را از مهمترین موضوعات کلیدی یک کشور دانست و گفت: دین اسلام هم به مقوله اقتصاد اهمیت داده و آن را مطرح کرده است.

وی افزود: اقتصاد اسلامی مد نظر دین اسلام است نه اقتصاد سرمایه داری بدون مهار که در کشورهای غربی وجود دارد؛ اسلام از همان ابتدا با غارتگری، چپاول، ربا، زمین خواری و... مخالف است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی به جنبش 99 درصدی و اعتراضات مردم فرانسه اشاره و عنوان کرد: شاهدیم که فرانسه به عنوان مهد تمدن اروپا و حامی منافقین و ضدانقلاب، با مردم فرانسه چه برخوردهای تبعیض‌آمیزی دارد.

آیت الله دری نجف آبادی با تأکید بر اینکه مالکیت حکومت اسلامی، مالکیتی حقوقی است، اضافه کرد: در نظام اسلامی اختیار مالکیت در راستای پیشرفت و اقتدار جامعه اسلامی با دولت بوده و در واقع دولت اسلامی امانتدار است. 

وی تصریح کرد: ائمه معصومین(ع) همیشه در سنگر کارگری بوده اند، در انقلاب اسلامی نیز امام خمینی(ره) و رهبری انقلاب هم، همیشه بر حمایت از این قشر زحمتکش تأکید کرده اند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه کشتی انقلاب اسلامی متعلق به کل امت اسلام است، گفت: کشتی انقلاب هرچه مجهزتر و کامل‌تر باشد به پیشرفت می رسیم لذا باید تلاش کنیم که این کشتی با سرعت و اقتدار بیشتری به سمت آرمان ها و اهداف خود حرکت کند.

آیت الله دری نجف آبادی خدمت رسانی ها و خدمات انجام شده در مناطق سیل زده را نمونه ای از جهاد و همبستگی ملی دانست و افزود: این وحدت و همبستگی به عشق رهبری و نظام اسلامی شکل گرفت و آسیب ها را به حداقل رساند.

وی با تأکید بر اینکه عزت و قدرت نظام اسلامی متعلق به همه ملت ایران است، گفت: تلاش ها و خدمت رسانی کارگران در مناطق سیل زده به خصوص تلاش های کارگران در تعمیرات وسایل برقی بسیار قابل تقدیر است، این برادری ها به برکت وجود اسلام است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به شعار سال و نقش اساسی کارگران در تحقق آن گفت: تلاش مضاعف در تحقق رونق تولید بسیار مهم است و باید رقابت صحیح بین اندیشه های خلاقانه و کارآفرینی های برتر ایجاد شود و مقداری متحول تر و جدی تر در این امر تلاش کنیم.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه خصوصی سازی ها و انتقال ها باید با تدبیر و حکمیانه باشند، گفت: تلاش های بسیاری انجام شد تا شرکت هپکو به قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه پاسداران واگذار شود تا چرخ تولید آن بیشتر از قبل فعالتر باشد ولی متأسفانه هنوز این موضوع انجام نشده و لازمه این کار تلاش جدی و همبستگی بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه نیروی انسانی و بهره‌وری را از مهمترین مولفه های تحقق رونق تولید دانست و تصریح کرد: سرمایه های مرده باید به سرمایه های مولد تبدیل شوند؛ استان مرکزی با این گستردگی صنایع باید صنعت آن به زنجیره ای تبدیل شود، این کار لازمه تأمین امنیت شغلی کارگران است.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه توسعه صادرات باید همواره مورد توجه باشد، گفت: متأسفانه پس از گذشت چند سال از مطرح کردن آند سازی آلومینیوم اراک هنوز پیشرفتی در این موضوع حاصل نشده است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید بر اینکه خصوصی سازی‌های بدون تدبیر خیانتی نابخشودنی به نظام، انقلاب و شهداست، خاطرنشان کرد: صنعت استان مرکزی با خون دل به اینجا رسیده است و باید قدر این نعمت های الهی را بیشتر بدانیم.

 انتهای پیام/

ارسال نظرات