خبرهای داغ:
امام جمعه شاهرود با بیان اینکه کار، جهاد در راه خداست و کارگران و کارفرمایان اثرگذار در رونق تولید هستند با اشاره به روز معلم گفت: معلمان باید نسلی را تربیت کنند که ادامه‌دهنده گام دوم انقلاب باشند
کد خبر: ۹۱۳۱۲۷۴
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶
کار، جهاد در راه خدا/معلمان تربیت کنندگان تحقق گام دوم انقلاببه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود در مصلی مدرسه قلعه این شهر ضمن اشاره به فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگران به مناسبت هفته کارگر بابیان اینکه رونق تولید از ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی است، اظهار کرد: اگر اقتصاد مقاومتی محقق شود، تصمیم سردمداران استکباری به سرکردگی آمریکا برای ضربه زدن به ایران بی‌نتیجه خواهد شد.
وی ضمن بیان اینکه پاشنه آشیل کشور مسائل اقتصادی است که زمینه‌ساز عزت ملی و خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان خواهد بود، اضافه کرد: هفته تکریم کارگر به یک روز نیست لذا این جهاد درراه خدا می‌بایست همیشگی باشد، هر کار مقدسی که گره‌ای از مشکلات باز کند بسیار باارزش است، زیرا کارفرمایان و کارگران در رونق تولید نقش دارند.
امام‌جمعه شاهرود بابیان اینکه کسب بیشترین درآمد بدون زحمت، با فرهنگ اسلامی همخوان نیست، بیان کرد: برخی درآمد‌ها و پول‌های بادآورده از طریق مسابقات تلویزیونی درست نیست و باید افراد به نحوی تربیت شوند که با تلاش به موفقیت دست پیدا کنند.
امینی در ادامه تصریح کرد: حقوق زیاد و کار کم را باید منکر دانست و این فرهنگ نیازمند تغییر اساسی است، زیرا راحت‌طلبی و حقوق نجومی باعث گلایه عمومی می‌شود.
وی به دوازدهم اردیبهشت سالروز شهادت استاد مطهری و روز معلم اشاره کرد و بابیان اینکه جایگاه معلم باید درست محاسبه شود، افزود: معلمان باید نسلی را تربیت کنند که ادامه‌دهنده گام دوم انقلاب باشند و همچنین انقلاب در نظام آموزشی بامهارت آموزی و پژوهش امکان‌پذیر خواهد بود.
امام‌جمعه شاهرود بابیان اینکه آمریکا درصدد تحریم نفت ایران و به صفر رساندن صادرات آن است، اظهار کرد: به فرموده مقام معظم رهبری هرچقدر اراده کنیم می‌توان نفت صادر کرد، اما این‌یک فرصتی برای رهایی اقتصاد از وابستگی به نفت است که امیدواریم مجلس و دولت تمهیدات لازم را برای آن اندیشه کنند.
امینی به اعدام ۳۷ نفر در عربستان به اتهام تروریست نیز اشاره و تصریح کرد: همه دنیا امروز می‌دانند که عربستان و حامیان آن‌ها ازجمله کشور‌های مهد و صادرکننده تروریست است و در شرایطی این افراد گردن زده شدند که جز حرف منطقی و برابری خواسته دیگر نداشتند.
وی اضافه کرد: متأسفانه در دنیایی زندگی می‌کنیم که کشور‌های غربی نسبت به این‌گونه رفتار‌ها سکوت کرده است و ملت‌های مسلمان امروز باید اعتراض خود را نسبت به این رفتار‌ها اعلام کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها