اهدای ۳۲۷۷ مورد کمک‌هزینه ازدواج به مددجویان

۳۲۷۷ مورد جهیزیه و کمک‌هزینه ازدواج با اعتبار هفت میلیارد و ۹۵۳ میلیون تومان به زوج‌های مددجوی این نهاد در سال گذشته پرداخت شد.
کد خبر: ۹۱۳۱۳۵۶
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۲
مدیرکل کمیته امداد استان گفت:با اشاره به اینکهاهدای ۳۲۷۷ مورد کمک‌هزینه ازدواج به مددجویان اهدای جهیزیه به زوج‌های تحت حمایت یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این نهاد برای ازدواج جوانان و خروج آنان از چرخه حمایتی کمیته امداد است، گفت: ۳۲۷۷ مورد جهیزیه و کمک‌هزینه ازدواج با اعتبار هفت میلیارد و ۹۵۳ میلیون تومان به زوج‌های مددجوی این نهاد در سال گذشته پرداخت شد.
قباد مبشری با بیان اینکه کمک‌هزینه تأمین جهیزیه کمیته امداد به‌صورت بلاعوض و تا سقف سه میلیون تومان برای مناطق برخوردار و سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای مناطق محروم به نوعروسان مددجو پرداخت می‌شود، گفت: در این زمینه در سال گذشته ۱۶۶۴ نوعروس تحت حمایت این نهاد با هزینه پنج میلیارد و ۳۹۲ میلیون تومان زندگی خود را آغاز کردند.
وی پرداخت کمک‌هزینه به داماد‌های تحت حمایت را از دیگر برنامه‌های کمیته امداد در زمینه کمک به ازدواج آسان مددجویان اعلام و بیان کرد: در این زمینه ۱۵۲۰ مورد هدیه به داماد‌ها بااعتبار دو میلیارد و ۲۷۴ میلیون تومان در سال گذشته پرداخت‌شده است.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد به پرداخت کمک‌هزینه برای ازدواج مجدد زنان تحت حمایت اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز ۲۸۷ میلیون تومان برای کمک به ازدواج مجدد ۹۳ نفر از زنان مددجو در سال گذشته پرداخت شد.
وی آمار زوج‌های جوان پشت نوبت دریافت جهیزیه این نهاد را ۲۲۳ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۶۰ نفر نوعروس و ۱۶۳ نفر داماد هستند.
مبشری تصریح کرد: کمیته امداد باهدف ارتقاء سطح آگاهی زوج‌های جوان مددجو دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی پیش از ازدواج در خصوص مهارت‌های ارتباطی، مسائل اعتقادی و احکام، مهارت دلجوئی و گفتگو، ازدواج و خانواده، راهکار‌های جذابیت و محبوبیت، بهداشت فردی و اجتماعی و روابط زناشویی و تربیت فرزند برگزار می‌کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار