جشن امضای كتاب‌های «سربلند» و «سرمشق» با حضور محمدعلی جعفری نويسنده این آثار در غرفه انتشارات شهيد كاظمی نمایشگاه کتاب تهران برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۳۱۳۹۰
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، جشن امضای کتاب‌های «سربلند» و «سرمشق» باحضور محمدعلی جعفری نویسنده این آثار در نمایشگاه کتاب تهران برگزار شد.

 

در این مراسم که در غرفه انتشارات شهید کاظمی برگزار شد این آثار با امضای نویسنده به علاقه‌مندان عرضه شد. همچنین حاضران در نمایشگاه سؤالات خود را با نویسنده مطرح و از جزئیات نگارش اثر مطلع می‌شدند.

«شهید محسن حججی» نامی است که برای همه شناخته شده است و شهادت او دلهای بسیاری را ناراحت کرد، شهیدی که داعش و تکفیری برایش سنگ تمام در شهادت گذاشتند اما بی خبر از آنکه او برای همین وصال آماده شده بود و اعزام دومش به سوریه با عزم شهادت بود.متولد سال ۱۳۷۰ در شهر نجف‌آباد اصفهان بود، جوانی دهه هفتادی که با سن کم خود توانست همه را منقلب کند، جهادگر، فعال فرهنگی و پیش از همه اینها یک پاسدار بود.

نه از تکفیری ترسید و نه با وجود مجروحیت خم به ابرو آورد،‌ایستاده مقاومت کردو پاسدار را به معنای کامل کلمه معنا کرد.

روایت زندگی این شهید بزرگوار کمی پس از شهادتش آغاز می‌شود و این‌بار محمدعلی جعفری نویسنده شناخته شده کشورمان که «عمار حلب»، «سر دلبری»، خانه مغایرت»، «شغل شریف» و... از جمله آثار اوست و جامعه کتابخوان او را به خوبی می‌شناسند. شاید برای همین بود که کتاب این شهید بزرگوار نیز به ایشان سپرده شد، جعفری برای گفت‌وگویی مشروح درباره این کتاب به خبرگزاری فارس آمد و مفصل از نوشتن این کتاب، فراز و فرودها و شیرینی و دغدغه‌هایش در نوشتن گفت. او معتقد است این کتاب «محسن حججی» را بدون روتوش به مخاطب معرفی می‌کند.

می توانید مصاحبه با این نویسنده را اینجا بخوانید. 

اما امروز در نمایشگاه کتاب جشن امضای این دو کتاب برگزار شد.

این اثر مخاطب را با ابعاد مختلف شخصیتی شهید آشنا می‌کند، ابعادی از زاویه دید خانواده، دوستان و همرزمان شهید بیان شده است. همچنین این کتاب حاوی اسناد، تصاویر و دلنوشته‌های شهید حججی نیز هست.

دربخشی از این کتاب «سربلند» می‌خوانیم:

من به چشم خویش تن دیدم که جانم می‌رود و سربلند، دیدی آخر رو سفید شدی، هنوز گرمی لبت را روی لبم حس می‌کنم،گرمی آخرین بوسه‌ای که زدم زیر گلویت،گر می‌روی بی‌حاصلی،گر می‌برندت حاصلی، رفتن کجا؟ مردن کجا؟

 

این گزارش اضافه می‌کند قرار است جشن رونمایی کتاب «عروسی لاکچری» در نمایشگاه برگزار شود.

«عروسی لاکچری» جدیدترین اثر محمد علی جعفری است که توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شد. این اثر مجموعه ۵ داستان کوتاه متفاوت است که در آن نویسنده دست مخاطب را می‌گیرد برای رساندن به صندوقچه شاه عباس… او برای فرار از سوزن آجین، از وسط کوچه شش بادگیری، مخاطب را به یک عروسی لاکچری می‌رساند تا یک جشن تلخ را برایشان شیرین کند!

برشی از کتاب: «دیدم کلی لاو ترکانده‌اند. دو روز بود زیر چشمی می‌پاییدمش که ببینم چه شکلی الگوی گوشی‌اش را می‌کشد. از وقتی رابطه تلگرامی‌اش با طاهره شروع شد هم الگوی گوشی‌اش را عوض کرد، هم نمی‌گذاشت لحظه‌ای به آن دست بزنم. باورم نمی‌شد این احمد خجالتی بعد از جاری‌شدن صیغه محرمیت این‌قدر رو پیدا کند. مامان که پرسید از کجا مطمئنی با طاهره چت می‌کند قاطع گفتم: «پسری که تا دیروز گوشی‌ش وسط هال ولو بود و می‌رفت توی اتاقش می‌خوابید؛ حالا چارچنگولی می‌ره توش، هر چی صداش می‌زنی نمی‌فهمه. لبخند‌های هالیوودی وسط پیام‌بازی‌هاشو نمی‌بینی؟!»

 

ا

ارسال نظرات