خبرهای داغ:
مدیر حوزه های علمیه بیان کرد: به زودی مجموعه منشور حوزه منتشر خواهد شد و در قم و دیگر استان ها نیازمند تشکیل شبکه هماهنگی توسط چندین نهاد حوزوی هستیم تا در صورت بروز اتفاق به صورت شبکه ای به انجام ساماندهی امور بپردازد.
کد خبر: ۹۱۳۱۴۱۵
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۷

به گزارش سرویس بسیج  طلاب و روحانیون خبرگزاری بسیج، آیت الله علیرضا اعرافی عصر امروز(جمعه)، در سومین اجلاسیه مدیران و مدرسان گروه های تبلیغی کشور که در مجتمع فرهنگی نور برگزار شد، عنوان کرد: از تمامی طلابی که در سیل اخیر به امدادرسانی پرداختند تشکر می کنم و زبان من برای تقدیر از این طلاب جوان قاصر است.

وی افزود: فلسفه حوزه و روحانیت خدمت به خلق خدا بوده و این خدمت و نوکری یک امر عرضی نیست و از هویت های ذاتی حوزه علمیه به حساب می آید.

مدیر حوزه های علمیه گفت: ذات روحانیون با خدمت به ارزش های الهی گره خورده و این خدمت زمانی تجلی پیدا می کند که خود را با مردم پیوند دهیم و امیدواریم روزی تمام مردم دنیا بفهمند که حوزه برای خدمت به بشریت در حال تلاش است.

آیت الله اعرافی بیان کرد: بنده در دیداری که با رهبر معظم انقلاب داشتم، به ایشان عرض کردم که در شرایط کنونی نیازمند بازمهندسی و پایه ریزی طرح هایی هستیم که ایشان فرمودند که این طرح های بلند پروازی بوده اما درست است و بنده هم دیگران را پای کار خواهم آورد.

وی تاکید کرد: حوزه علمیه یعنی در خدمت مردم بودن و حوزه نیامده تا این را به رخ کسی بکشد، بلکه به میدان آمد تا ذات حقیقی خود را به منصه ظهور بگذارد.

مدیر حوزه های علمیه مطرح کرد: کار جهادی مشتمل بر چند عنصر است، نخست هدف های بلند، دوم عشق و اخلاص، ثالثا استقبال از سختی ها، رابعا عبور از شرایط عادی و خامسا ایثارگری و استقبال از سختی توسط مجاهدان از جمله این عناصر است.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: حوزه در عین حال که دارای ذات خدمتگزاری است، باید ذات جهادی نیز داشته باشد و یک عالم دین از صبح تا شب خود را خادم و مجاهد باید بداند و انقلاب اسلامی در گام دوم خود نیاز مند چنین افرادی است.

وی ابراز کرد: تقاضای بنده این است که این حرکت های جهادی که از یک سال گذشته در میان طلاب آغاز شده تبدیل به فرهنگ شود، بنده هم از مرکز مدیریت حمایت می کنم که این کارها تبدیل به بسته ای تربیتی شده و در اختیار طلاب سراسر کشور قرار گیرد.

مدیر حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: در لایحه اقتصادی متخصصان حوزوی ورود کردند و پس از پیگیری های نمایندگان مجلس بخش هایی از این لایحه ها اصلاح شد و حوزه این آمادگی را دارد که نسخه های خود را در مسائل روز مانند بانکداری ارائه دهد.

آیت الله اعرافی یادآور شد: روح حوزه خدمت و شیوه کار آن جهادی است و این شیوه کار پیشینیان ما بوده و اکنون نیز باید این راه توسط طلاب دنبال شود.

وی با اشاره به منشور حوزه ادامه داد: به زودی مجموعه منشور حوزه منتشر خواهد شد و در قم و دیگر استان ها نیازمند تشکیل شبکه هماهنگی توسط چندین نهاد حوزوی هستیم تا در صورت بروز اتفاق به صورت شبکه ای به انجام ساماندهی امور بپردازد.

ارسال نظرات