نماینده ولی‌ فقیه در استان البرز با بیان اینکه مسجد باید در تحقق بیانیه «گام دوم» جلودار باشد، اضافه کرد: مسجد باید برای عملیاتی کردن شعار سال{رونق تولید} توسط مؤمنان برنامه و طرح داشته باشد.
کد خبر: ۹۱۳۱۴۲۷
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، آیت‌ الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه کرج با اشاره به آغاز دهه تکریم و غبارروبی مساجد است، اظهار کرد: مسجد در ایجاد تحولات اساسی نقش انکارناپذیری دارد.

مساجد پیشگام تحقق بیانیه گام دوم انقلاب هستند

وی با اشاره به اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: نقش مساجد به‌عنوان مهم‌ترین پایگاه تربیت نیروی انسانی مؤمن و متعهد بر کسی پوشیده نیست و استفاده از این نیروها برای تمدن سازی و پیشرفت نظام بسیار حساس و دقیق است.

خطیب جمعه کرج با تأکید بر اینکه مسجد از شروع اسلام تا به امروز محل تربیت انسان‌ها بوده است، گفت: نظافت مساجد مخصوص خادمان نیست و همه باید در این امر مهم مشارکت داشته باشند. بهتر است در مساجد گروهی به‌عنوان خادم یاران تشکیل شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به نقش مسجد در تمدن سازی و پیشرفت جامعه، گفت: تاریخ را مطالعه کنید متوجه می‌شوید که بسیاری از حکومت‌های استکباری با جایگاه مسجد مبارزه کرده‌اند.

آیت‌الله حسینی همدانی گفت: مسجد باید در تحقق بیانیه گام دوم جلودار باشد، مسجد باید برای عملیاتی کردن شعار سال توسط مؤمنان برنامه و طرح داشته باشد.

وی بابیان اینکه باید برای مساجد شورای فرهنگی ایجاد شود، گفت: مساجد باید با مدارس ارتباط مستمر داشته باشند.

خطیب جمعه کرج اضافه کرد: مسجدی که نتواند جوانان را جذب کند مسجد ترازی نیست، مسجدی که در مسائل سیاسی مشارکت نداشته باشد، مسجد اسلامی نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در بخش دیگری با اشاره به فرارسیدن روز معلم، گفت: آموزش‌وپرورش مثل مسجد باید یک پایگاه برای آموزش‌وپرورش انسان‌ها باشد.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به جایگاه رفیع معلم در نظام اسلامی، گفت: معلمان در آینده کشورها نقش محوری دارند.

وی بابیان اینکه معلمان باید دانش آموزان را با امید آموزش دهند، گفت: خروجی آموزش‌وپرورش باید دانش آموزان امیدوار باشد.

خطیب جمعه کرج با اشاره به اینکه معلمان باید قدر خود را بدانند، گفت: ما نیز باید معلمان را تکریم کنیم احترام به معلم نباید مختص به‌روز معلم باشد بلکه باید در طول سال این قشر تکریم شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در بخش دیگری به نقش کارگران در توسعه کشور اشاره کرد و گفت: رهبری طی روزهای اخیر با کارگران دیدار داشتند و بر رونق تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی تأکید کردند.

آیت‌الله حسینی همدانی اضافه کرد: دشمنان چهل است که با استقلال ما می‌جنگند، آن‌ها متوجه هستند که نمی‌توانند مقابل جمهوری اسلامی ایران کاری از پیش ببرند، آن‌ها حرف‌های می‌زنند و تصمیم‌های می‌گیرند که نتیجه‌ای جز نابودی خودشان ندارد.

وی تأکید کرد: آن‌ها ایران را تهدید به صفر شدن صادرات نفتی می‌کنند ولی باید این نکته را بدانند که همان‌طور که رهبری فرمودند؛ ملت ایران مقابل دشمنان ساکت نمی‌نشینند و چون کوه ایستاده است.

خطیب جمعه کرج بابیان اینکه هدف کاخ سفید به صفر رساندن صادرات نفتی ایران است، گفت: هدف آن‌ها از بین بردن منبع اصلی درآمدی ایران است، گزافه بودن این اهداف از بسیاری جهات قابل‌بحث است ازآنجایی‌که که میزان عرضه و تقاضا به لحاظ اقتصادی مهم است آن‌ها وقتی می‌توانند صادرات نفتی ما را به صفر برسانند که عرضه نفت در دنیا آن‌قدر زیاد باشد که اگر از ایران نخریدند بتوانند تقاضاها را پاسخگو باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: طبق نظر کارشناسان اگر صادرات نفت ایران صفر شود دنیا روزی دو میلیون بشکه نفت کم می‌آورد. این عمل قیمت نفت آمریکا را بالا می‌برد و اقتصاد این کشور را با مشکل مواجه می‌کند.

آیت‌الله حسینی همدانی تأکید کرد: مسئله به صفر رساندن صادرات نفت ایران یک جنگ روانی است، در این میان نوع رفتار ما با دشمن مهم است، بشکند قلم‌هایی که برای تضعیف عزت مردم و کشور برداشته می‌شود.

وی اضافه کرد: برخی تا دیروز راه‌حل مشکلات را در تعامل با بیگانگان می‌دانستند و امروز در دل مردم رعب و هراس می‌اندازند و بلندگوی آمریکا شده‌اند. اقتدار منطقه‌ای ایران از بین رفتنی نیست. دولت و ملت به کسی اجازه سخن گفتن درباره اقتدار نظامی‌اش را نخواهد داد.

خطیب جمعه کرج با اشاره به‌روز دهم اردیبهشت‌ماه که به نام خلیج‌فارس است، گفت: موقعیت ویژه خلیج‌فارس بر همه روشن است، تنگه هرمز نیز یکی از یازده تنگه دنیا است که به لحاظ راهبردی و اقتصادی اهمیت ویژه‌ای دارد. برخی سعی دارند با اسم‌های جعلی هویت خلیج‌فارس را تغییر دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به انتقال ۳۰ درصد نفت دنیا از تنگه هرمز، گفت: کنترل این تنگه از اهمیت بالایی برخوردار است. توان نظامی ایران دشمنان را در دریا و خشکی به چالش کشیده است.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه تجهیزات نظامی ایران اجازه تجاوز به هیچ دشمنی را نمی‌دهد، گفت: آمریکا دنبال ماجراجویی در منطقه علیه ایران نباشد زیرا در امان نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه اگر کسی باد بکارد باید منتظر درو کردن طوفان باشد، گفت: وقتی سپاه پاسداران را تروریست می‌دانند باید بدانند خلیج‌فارس در کنترل سپاه است.

خطیب جمعه کرج در بخش دیگری انتخاب سردار سرلشکر سلامی به‌عنوان فرمانده سپاه را تبریک گفت و افزود: اعتماد رهبری به وی سرمایه‌ای بزرگ است که انشالله منشأ تحولات بیش‌ازپیش برای سپاه و نظام باشند.

تکلیف شهردار ماهدشت مشخص شود

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به جنایت اخیر حاکمان عربستان، اضافه کرد: کجایند مدعیان حقوق بشر، آیا باید در مقابل این جنایت سکوت شود؟

آیت‌الله حسینی همدانی گفت: دستگاه دیپلماسی کشور خودمان باید صدای اعتراض مردم مسلمان ایران باید به گوش جهان برساند.

وی در بخش دیگری تأکید کرد: چند مدت از زمان دستور رئیس‌جمهور برای تشکیل کمیته سیل می‌گذرد، و خبری از عملکرد آن‌ها منتشر نشود برای تنویر افکار عمومی ارائه گزارش ضروری است.

خطیب جمعه کرج در ادامه با اشاره به فرارسیدن روز شوراها، گفت: رئیس محترم شورای شهر کرج در سخنرانی پیش از خطبه گزارش عملکرد ارائه کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در بخش پایانی سخنان خود ضمن تذکر به مسئولان ماهدشت، گفت: زودتر تکلیف شهردار مشخص شود، برای شورا و مسئولان خوب نیست که شهردار نداشته باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها