امام جمعه فردیس گفت: آمریکا قدرت توقف صادرات نفت ایران را ندارد زیرا جمهوری اسلامی هر مقدار که لازم باشد و اراده کند توان صادرات نفت خود را دارد.
کد خبر: ۹۱۳۱۴۶۲
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، حجت الاسلام علی اکبر ایمانی در خطبه های نماز جمعه فردیس با اشاره به فرمایشات رهبری در دیدار با کارگران که هر میزان لازم باشد نقت صادر می کنیم، افزود: آمریکایی ها فکر می کنند اگر نفت ایران را به صفر برسانند این اتفاق خواهد افتاد کشور ایران دیگر آن وابستگی گذشته به نفت را ندارد.

 آمریکا قدرت توقف صادرات نفت ایران را ندارد

وی در ادامه افزود: سال گذشته در بودجه عمومی نفت فقط 11 درصد بودجه کشور را تشکیل می دهد در بودجه کل کشور 4 درصد بودجه وابسته به نفت است. 

وی بیان کرد: اینطور نیست اگر بتوانند نفت کشور ایران را به صفر برسانند کشور سقوط می کند و از پای در می آید خیر این خبرها نیست.

وی به تصمیم آمریکا مبنی بر عدم تمدید معافیتهای نفتی ایران اشاره و بیان کرد: اجازه نمی دهیم که کشور ایران به هیچ کشوری نفت بفروشد و صادرات نفت ایران را صفر کنیم.

وی افزود: عربستان سعودی و امارات به آمریکایی ها قول دادند که اگر صادرات نفت ایران صفر شود ما دو میلیون بشکه نفت که ایرانیان باید صادرمی کردند تا در بازار تامین شود ما تامین می کنیم و هر چقدر می توانید کشور ایران را تحت فشار قرار دهید.

خطیب نماز جمعه شهرستان فردیس گفت: ولی امروز دشمنان تمام همت خود را برای شکست کشور ایران قرار داده اند وزیرخارجه آمریکا در صحبت های خود گفته که طرحی را آماده کردیم که جمهوری اسلامی ایران را از محتوا و درون خالی وماهیت آن را تغییر دهیم.

حجت الاسلام ایمانی افزود: رونق تولید یکی از ارگان اصلی اقتصاد مقاومتی است و اگر اقتصاد مقاومتی در کشور محقق نشود تصمیم هایی که سردمداران آمریکایی و صهیونیستی در خصوص نفت و مسایل اقتصادی می گیرند تاثیر چندانی نخواهد داشت.

وی افزود: تحریم های استکبار جهانی فرصتی ارزشمند برای خودکفایی اقتصادی در کشور است که مردم و مسئولان از این شرایط نهایت بهره را ببرند.

وی با بیان اینکه یکی از پایه های اقتصاد مقاومتی رونق تولید است ، اظهار داشت: امیدوارم مجلس قوانین را تسهیل و هم دولت چابکتر عمل کند و از تولید داخل حمایت جدی تری کند.

وی اضافه کرد: اگر دولت جلوی واردات بی رویه بعضی کالاهای خارجی را نگیرد و باعث می شود که صنایع داخلی در کشور از کار بیفتد.

وی اظهار داشت: رونق تولید، حمایت از کالای ایرانی و تحقق اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی زمینه ساز عزت و اقتدار ملی و تنها راهکار مقابله با توطئه دشمنان حمایت تولیدکنندگان با خرید کالای ایرانی و تحقق اقتصاد مقاومتی است. 

امام جمعه فردیس به مسجد خانه دوم مسلمانان است و باید تمیز باشد و نظافت آن رعایت شود، گفت: جوانان در مسجدها حضور پر رنگ داشته باشند، به جوانان در مسجدها مسولیت داده شود و از ظرفیت این قشر موثر جامعه به خوبی استفاده شود.

وی اظهار داشت: رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی البرز در روزهای آخر مسئولیت خود مصوبه ای از هیات امنا دانشگاه گرفتند که حداقل پنج میلیارد تومان وام بگیرند و کار احداث بیمارستان دولتی فردیس تمام شود این اتفاق افتاد. 

وی ادامه داد: امیدوارم تا اواخر امسال بتوانیم این بیمارستان افتتاح شود چه بیمارستان دولتی در حال ساخت است و چه بیمارستان خصوصی که مشکلات خاص خود را دارند باید هر چه زودتر به بهره برداری برسد.

امام جمعه شهرستان فردیس گفت: مدیریت جدید دانشگاه علوم پزشکی البرز موضوع ساخت بیمارستان دولتی 600 هزار نفر فردیس که فاقد یک تخت بیمارستانی است را جدی تر بگیرد.

حجت الاسلام ایمانی افزود: امیدوارم با کمک مدیریت جدید دانشگاه علوم پزشکی و همتی که خواهند داشت این کار به سامان برسد و مردم شهرستان فردیس ازاین معضل و مشکل خارج شوند.

وی ادامه داد: خیلی از بیماران این شهرستان تا به بیمارستان برسند جان خود را در راه از دست می دهند بخاطر نداشتن بیمارستان در طی این سالها خیلی خسارت وارد شد امید دارم این اقدام به صورت جدی دنبال شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها