به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان و همکاری دفتر انجمن خوشنویسان شعبه سنندج ، همزمان با آغاز هفته معلم در مراسمی از سال ها تلاش و کوشش استاد محمد صابر صابر با عنوان" معلم صابر" با حضور مسئولین ، هنرمندان کشوری و استانی در محل پردیس سینمایی بهمن سنندج تجلیل به عمل می آید.
کد خبر: ۹۱۳۱۴۹۶
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، امین مرادی رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان ضمن اعلام این خبر گفت: یکی از اولویت های محوری حوزه هنری تجلیل از هنرمندان برجسته استان و نکوداشت سال ها تلاش و ممارست این عزیزان در عرصه های مختلف هنری می باشد.

وی در این خصوص افزود: این گونه مراسم ضمن معرفی بهتر اساتید به جامعه فرصتی است جهت تجلیل و قدردانی از کوشش های اساتیدی که در طول سالیان متمادی در اعتلای سطح فرهنگ وهنر جامعه تلاش نموده اند و با اعتلای آموزه های اساتید گذشته ، جوهر وجودی خود را بدون هیچ گونه منتی به عنوان امانت دارانی شایسته به آینده گان می سپارند تا چرخه فرهنگسازی و هنرمند پروری در جامعه فرهنگ وهنر استان همچنان جاری وساری گردد.

مرادی تصریح نمود: برهمین مبنا از سال های گذشته تلاش نموده ایم تا در مناسبت های مختلف و برنامه های حوزه هنری این مهم را به انجام رسانیم که حاصل آن نکوداشت اساتید برجسته همچون استاد ستوده، استاد گلشن کردستانی، ماموستا هه ژار، استاد خلیفه کریم صفوتی،استادخلیفه میرزا آغه غوثی ،استادعبدالغفار وارستگان ، استاد برات نورانی، استاد شاهرخ اورامی و تجلیل از هنرمندان صاحب نام ملی وبین المللی استان؛ استاد دکترقطب الدین صادقی، استاد بیژن کامکار، استاد ارسلان کامکار ، استاد دکتر حمید رضا اردلان، استاد صدیق تعریف، استاد ملا عمر صالحی صاحب، استاد احمد خلیلی فرد، استاد دکتر هادی ضیاء الدینی ،استاد محمد حسین هورامی وبسیاری دیگر از هنرمندان بوده است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: از ویزگی های مهم تمامی این اساتید نقش و جایگاه والای آنان در ارتقای سطح فرهنگ وهنر جامعه بوده است و در مقام قدردانی از آنان همراه حوزه هنری استقبال مردمی از این گونه برنامه ها بوده است که به زیبایی صحنه های بدیع و زیبایی را در قدر شناسی از اساتید به یادگار گذاشته است.

وی افزود: هفته معلم بهترین فرصت برای قدردانی و تجلیل از مقام این استاد فرزانه است و به همین مناسبت چهارشنبه 11 اردیبهشت 98 در آستانه این ایام مبارک فرصتی فراهم گردید تا از ساعت 17 در مراسمی با حضور هنرمندان مطرح استانی و کشوری ، مسئولین ، هم دوره ای ها و شاگردان استاد محمد صابر صابر در آیینی قدر دانی نماییم از این همه تلاش و کوشش و نقش آفرینی هنرمندانه "معلم صابر ".

وی بااشاره به مشارکت انجمن خوشنویسان دفتر سنندج در برگزاری این آیین افزود: قبل از برگزاری مراسم نمایشگاه خوشنویسی استاد محمد صابرصابر در محل گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج افتتاح می گردد.

مرادی در پایان از تمامی علاقه مندان دعوت نمود با حضور خود دراین مراسم ارزنده همچون دیگر برنامه ها نقش آفرینی نموده و قدرشناسی خود را به تصویر در آورند.

استاد محمد صابر صابر در سال 1324 در سقز دیده به جهان گشود. وی که در سال 1351 در انستیتو هنر تهران فارغ التحصیل گردیده اند از دوران کودکی زیر نظر دایی خود استاد مهدی کمالی کردستانی مقدمات خوشنویسی را فراگرفته و سپس با ورود به مقطع دبیرستان با توجه به خط زیبایی که داشتند به تشویق استاد احمد حواری نسب مشهور به ابوسعید خوشنویسی را به صورت جدی دنبال می نمایند.

در سال 1361 با همراهی استاد کمالی کردستانی ، استاد شیخ الاسلامی و استاد معروفی دفتر انجمن خوشنویسان را در سنندج دایر نموده و از سال 64 تا 75 به مدت 11 سال مسئولیت انجمن خوشنویسان کردستان را بر عهده می گیرند.

در سال 1368 موفق به اخذ مدرک فوق ممتاز خوشنویسی می گردند و در سال 1374 مدک درجه 2 هنری به ایشان اعطاء می گردد.

تدریس در رشته هنر در مقاطع مختلف آموزش و پرورش در استان کردستان و آذربایجان غربی و سالیان متمادی سرگروه هنر آموزش وپرورش استان کردستان و تربیت وفراهم سازی زمینه معرفی هنرمندان در رشته های مختلف هنری حاصل سال ها تلاش این استاد می باشد.

استاد صابر صابر بیش از 50 سال در زمینه آموزش خوشنویسی فعال بوده اند وبه عنوان نماینده انجمن خوشنویسان ایران در استان تا کنون ده ها هنرمند خوشنویس در سطوح ممتاز و فوق ممتاز را آموزش داده اند.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات