خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) همدان عنوان کرد

عمق‌بخشی داخلی نظام و ایجاد سرمایه اجتماعی با اجرای طرح «جهاد همبستگی ملی»

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) همدان از عمق بخشی داخلی و افزایش رضایت‌مندی مردم از نظام با اجرای طرح «جهاد همبستگی ملی» خبر داد.
کد خبر: ۹۱۳۱۵۹۳
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷

عمق‌بخشی داخلی نظام و ایجاد سرمایه اجتماعی با اجرای طرح «جهاد همبستگی ملی»سرهنگ علی قراباغی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار داشت: طرح «جهاد همبستگی ملی» که با هدف کمک به سیل‌زدگان مناطق مختلف کشور مطرح شده ایده‌ای کارآمد و راهگشا است که با کمک مردم می‌تواند نتایج درخشان و اثربخشی در پی داشته باشد.

وی با اشاره به خرابی‌ها و خسارت‌های به بار آمده ناشی از سیل در برخی نقاط کشور گفت: در بارندگی‌های اخیر که منجر به سیل و آب گرفتگی در 22 استان کشور شد، پنج استان مازندران، گلستان، لرستان، خوزستان و همدان و 17 استان دیگر دچار خرابی‌ها و خسارت‌های شدند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) همدان تصریح کرد: با توجه به برآوردهای صورت گرفته جبران خسارت‌های ناشی از سیل به تنهایی از عهده دولت و نهادهای انقلابی خارج است و انجام این کار بزرگ نیاز به مشارکت و کمک مردم دارد تا بتوان در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به بازسازی و تامین نیازهای خانواده‌های آسیب دیده از سیل اقدام کرد و مردم را به زندگی عادی بازگرداند.

وی عنوان کرد: اجرای طرح «جهاد همبستگی ملی» سبب عملیاتی شدن حضور مردم و مشارکت مستقیم آنان در آبادانی مجدد نقاط سیل‌زده می‌شود.

قراباغی افزود: براساس این طرح، هر مسجد در سراسر کشور یک منزل مسکونی را  بازسازی و یا نوسازی می‌کند و هر کاسب و بازاری تأمین یک کالای اساسی خانواده‌های سیل‌زده را برعهده خواهد داشت.

وی بیان کرد: همبستگی ملی در رگ و ریشه ایرانیان جای دارد و در طول عمر با برکت انقلاب اسلامی بارها شاهد این همبستگی و وحدت در مواقع حساس از جمله حوادث طبیعی همچون زلزله، سیل و ... بوده‌ایم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) همدان در ادامه با تأکید بر اهمیت نقش‌آفرینی مساجد، عنوان کرد: مساجد به عنوان یک مکان مذهبی از صدر اسلام تاکنون همیشه در موقعیت‌های مختلف نقش سازنده‌ای داشته‌اند و در بازسازی مناطق سیل‌زده نیز به‌ زیبایی ایفای نقش خواهند کرد و این بزرگ‌ترین سنگر مشارکت مردمی خواهد بود.
وی گفت: مساجد همواره محلی برای حل مشكلات جامعه بوده و بدون شک نقش‌آفرینی آن در این طرح می‌تواند تاثیر بسزایی در استقبال مردم و مشارکت گسترده آنان داشته باشد.

قراباغی با بیان اینکه طرح  «جهاد همبستگی ملی»  اولین بار است که مطرح شده است و در آینده نیز از این طرح می‌توان بهره برد،  اظهار داشت: یکی از برکات عظیم این طرح به وجود آمدن یک سرمایه اجتماعی حاصل از همبستگی و وحدت ملی است که در عمق بخشی داخلی به نظام، رضایت‌مندی مردم تاثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار