گروه هنری نینوا شهرستان قروه این روزها در حال آماده سازی نمایش «سیاوشان در آتش» جهت اجرا در کنگره 5400 شهید استان کردستان است.
کد خبر: ۹۱۳۱۶۱۶
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، گروه هنری نینوا شهرستان قروه این روزها در حال آماده سازی نمایش " سیاوشان در آتش " جهت اجرا در کنگره 5400 شهید استان کردستان است.

در همین راستا به دیدار این گروه هنری آمدیم تا گفتگویی با کارگردان این برنامه علیرضا حنیفی که از چهره های شاخص هنری استان کردستان هستند ترتیب دهیم.

آقای حنیفی لطفا از نمایش سیاوشان در آتش برای ما بگویید و اهداف اجرای این نمایش را بیان کنید.

به نام خدا و با عرض سلام و احترام خدمت مخاطبان گرامی پایگاه خبری تحلیلی سراب خبر ، با توجه به شروع کنگره بزرگ شهدای استان کردستان گروه نمایشی نینوای قروه در حال آماده سازی نمایشی است که با عنوان سیاوشان در آتش به روی صحنه خواهد رفت.

این نمایش روایت کننده سرگذشت 30 تن از پاسداران و نگهبانان شهر سنندج است که توسط کومله و دموکرات در ماه مبارک رمضان اسیر می شوند و 10 نفر از این عزیزان تیرباران می شوند.

گروه نمایشی نینوا با تعدادی از هنرمندان شهرستان قروه اجرای این نمایش را برعهده دارند که موسیقی این کار بر عهده آرمان اسماعیلی ، دستیار و برنامه ریز کار عادل گنجی و بنده حقیر علیرضا حنیفی نیز کارگردانی این نمایش را برعهده داریم.

این نمایش همچنین با هدف زنده نگه داشتن یاد شهدا و نیز معرفی هر چه بیشتر شهدای مظلوم استان کردستان به جوانان و نوجوانان اجرا خواهد شد.

لطفا از سناریوی اجرای نمایش بیشتر برای مخاطب های ما بگویید.

حوادث این نمایش از اسارت در سنندج آغاز خواهد شد و این اسرای عزیز در مدت 2 هفته الی 3 هفته در مسیر رسیدن به سیرانبند هستند و با زبان روزه با پای پیاده در این مسیر حرکت می کنند و به دلیل مقاومتی که این عزیزان داشته اند و عصبانیت دشمن را ایجاد می کنند در سیرانبند بانه 10 نفر از این عزیزان به رگبار بسته می شوند و به شهادت می رسند.

این نمایش در طول 15 دقیقه اجرایی می شود و ما تلاش داریم تا اثری فاخر و در شان مقام شامخ شهدا ارائه دهیم.

 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات