«ارمغان»؛ دستاوردهای انقلاب اسلامی از زبان مقام معظم رهبری

«ارمغان»، شامل بیانات رهبر معظم انقلاب درباره دستاوردهای انقلاب اسلامی به تازگی منتشر و برای اولین‌بار در سی و دومین دوره نمایشگاه کتاب تهران عرضه شد.
کد خبر: ۹۱۳۱۸۰۶
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، انتشارات انقلاب اسلامی کتاب «ارمغان»، مشتمل بر دستاوردهای انقلاب اسلامی در بیانات رهبر معظم انقلاب را به تازگی همزمان با برگزاری سی و دومین دوره نمایشگاه کتاب منتشر کرده است.

این اثر شامل شش بخش است که در بخش نخست، مفهوم شناسی کارآمدی و رابطه‌ آن با دستاوردها ارائه شده است. بخش دوم کتاب به بیان اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی از جمله؛ آرمانهای فرهنگی، اجتماعی و علمی، اهداف و آرمانهای سیاسی و اهداف و آرمانهای اقتصادی، اختصاص یافته است.

در بخش سوم کتاب امکانات و ظرفیت‌های موجود نظام اسلامی اعم از امکانات مادی و غیرمادی مورد بررسی قرار گرفته است. موانع پیش روی انقلاب اسلامی عنوان بخش چهارم از این کتاب است که با تقسیم موانع موجود به موانع بیرونی و درونی این بحث را در بر گرفته است.
در بخش پنجم با برشمردن دستاوردهای انقلاب اسلامی در سطح جهان، سیاست، اقتصاد، دین و ...، پیشرفتهای ایران در عمق و سطح مورد توجّه قرار گرفته است.

در نهایت در بخش پایانی این کتاب به ضرورت تلاش برای کم کردن فاصله با حکومت اسلامی مطلوب و مراحل دستیابی به تمدّن جهانی اسلامی پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید

در مقدمه این اثر آمده است: انقلاب اسلامی ایران، به برکت مجاهدت امام خمینی(ره) و مردم مسلمان ایران اسلامی به پیروزی رسید. ظرفیت‌های مناسب انسانی، جغرافیایی، معدنی، آب و هوایی و ...در کنار مدیریت انقلابی، نوید پیشرفت‌های فراوانی را به ملت ایران می‌داد. ملتی که تحت ظلم سالیان دراز شاهنشاهی، از بسیاری از کشورهای منطقه و جهان، عقب نگاه داشته بشده بود و به دنبال جبران خرابی‌های رژیم منحوس پهلوی، حرکت عظیم جهادی خود را برای آبادانی کشور از جهات مختلف آغاز کرد و در کمتر از دو سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بشارت‌های آینده‌ای پربار ظاهر گردید. بحران‌ها و تحریم‌های ابتدای انقلاب و توطئه‌های ضد انقلاب و جدایی طلبان، نتوانست در عزم ملت ایران، خللی ایجاد نماید. ...

سی و دومین دوره نمایشگاه کتاب تهران از روز چهارم اردیبهشت ماه به مدت 10 روز در مصلی امام خمینی(ره) برپاست. علاقه‌مندان جهت تهیه این اثر و دیگر آثار انتشارات انقلاب اسلامی می‌توانند به غرفه این انتشارات واقع در راهروی شماره 7 ناشران عمومی مراجعه کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار