دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تاکید کرد

نسل جدید با روحیه انقلابی و جهادی در کنار مردم/ایستادگی بر وفای به عهد درس بزرگ حادثه کربلا

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به سیل اخیر و اقدامات گروه های جهادی گفت: در این حوادث اخیر همه مردم ایران وارد صحنه شدند و نهایت خدمت به هموطنان را انجام دادند.
کد خبر: ۹۱۳۱۸۵۶
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۲

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از اراک؛ آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و عضو مجلس خبرگان رهبری در جمع پاسداران  و بسیجیان سپاه ناحیه ارک ضمن تبریک اعیاد شعبانیه با اشاره به آیات 111 و 112 سوره توبه گفت: می توان گفت این دو آیه شرح حال نیروهایی است که به دفاع از دین و حریم ارزش های الهی کمر همت بسته اند.

وی با بیان اینکه بسیجیان، سپاهیان و نیروهای نظامی کشور و همه کسانی که در این راه قدم می گذارند مشمول این دو آیه هستند، افزود: در واقع این آیات توصیف حال و شخصیت نیروهای دلسوزی است که برای کشور مجاهدانه تلاش می کنند و در خدمت اسلام هستند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به قسمتی از این آیه که می فرماید؛ وَمَنْ أَوْفَى بِعَهْدِهِ مِنَ اللَّهِ فَاسْتَبْشِرُوا بِبَيْعِكُمُ  بیان داشت: پیمانی که در این آیه به آن اشاره شده پیمان یاری ولی امر و نصرت الهی است که خداوند معامله ای با مومنان کرده و در چند جای مختلف در قرآن کریم به آن اشاره شده که در واقع خداوند از مومنان چیزی خریداری کرده و آن اموال و جانشان در برابر بهشت است که معامله  پر سودی برای آنها است.

آیت الله اراکی در ادامه گفت: آغاز این بهشتی که خداوند به مومنان وعده داده است، در همین دنیا آغاز می شود؛ مومنان هم در این پیمان وعده داده اند که در برابر یاری خداوند و رهبر الهی همیشه پا در رکاب هستیم و جان و مال مان را در این راه فدا می کنیم.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فداکاری های ملت ایران در طول چهل سال انقلاب اسلامی تصریح کرد: روزگاری در این کشور بسیجیانی سلحشور در دفاع مقدس جانشان را برای حفظ کیان کشور تقدیم انقلاب کردند و امروز همان بسیجیان از نسلی جدید با خدمت رسانی در مناطق سیل زده نقش آفرینی کردند.

وی با اشاره به اهمیت کارهای جهادی انجام شده افزود: این اقدامات بسیجیان در واقع نمایش خداوند برای مردم دنیا است و می خواهد این وجود ارزشمند فداکاری ها را برای دنیا به عرضه بگذارد که همه آن را ببینند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به سیل اخیر و اقدامات گروه های جهادی گفت: در این حوادث اخیر همه مردم ایران وارد صحنه شدند و نهایت خدمت به هموطنان را انجام دادند.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه نسل جوان باید ادامه دهنده نسل گذشته باشد، افزود: روحیه ملت ایران همان روحیه اول انقلاب است و در طول این چهل سال نشان داده اند که به انقلاب و ارزش های آن پایبند و وفادار هستند.

وی در همین خصوص تصریح کرد: سیل جوانانی که با شوق و اشتیاق خاصی به مناطق اعزام شده و بدون دعوت و فراخوان حاضر به خدمت رسانی شده اند، نشان از این دارد که جوانان از همان روحیات رزمندگان دفاع مقدس برخوردار هستند.

آیت الله اراکی با اشاره به بیانیه گام دوم خاطرنشان کرد: اینکه مقام معظم رهبری بر تمدن اسلامی تأکید دارند به این معنی است که جامعه را برای کمال انسان ها آماده کنیم.

وی با بیان اینکه خداوند یک پیمان دیگر تحت عنوان پیمان تبعیت را در قرآن مطرح می کند، افزود: پیمان وفاداری و تبعیت مکمل یکدیگر هستند و تا زمانی که پیمان اول نباشد دومی محقق نخواهد شد.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری دوران غیبت را دوران آماده سازی دانست و افزود: در دوران غیبت باید فردی باشد که فرمان خداوند را ابلاغ و اجرا کند، فرمانروایی خداوند متعال تعطیلی ندارد و این آماده سازی آمادگی کامل برای اجرای فرمان خداوند است.

آیت الله اراکی ادامه داد: جامعه اسلامی یک دوره نافرمانی را تجربه کرد که خداوند آن را به دوران عهدشکنی یاد می کند که در سوره محمد(ص) جریان پیمان شکنی جامعه اسلامی به خوبی توضیح داده شده است.

وی با اشاره به اینکه حادثه کربلا به ما درس می دهد که پیمان شکنی نکنیم، افزود: در کربلا اتفاق مهمی که افتاد و آتشی در جهان اتفاق ایجاد شد که بشریت هنوز هم در آن آتش می سوزد و آن پیمان شکنی از ولی خداوند بود.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به عهدشکنی های زمان امیرالمومنین(ع) تصریح کرد: بزرگترین تحولات سیاسی که در دنیا رقم خورده در خطبه های حضرت زهرا(س) بوده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برتری ملت ایران نسبت به سایر ملت ها این است که این مردم در طول این چهل سال انقلاب نشان داده اند که به این دو پیمان الهی وفادار هستند و در عمل این موضوع را ثابت کرده اند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات