مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان:
مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج)استان زنجان اصلی ترین ویژگی هویت سپاه را علاوه بر وجه نظامی آن مکتبی و دینی بودن آن دانست.
کد خبر: ۹۱۳۲۰۳۶
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج؛حجت الاسلام حسن بیگدلی باتبریک فرارسیدن هفته عقیدتی سیاسی سپاه وگرامیداشت روز معلم اظهار داشت:  سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ابلاغ فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل این نهاد به شورای انقلاب فعالیت خود را آغاز کرد.

 

وی خاطرنشان کرد:سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نهادی انقلابی و مکتبی است و بر اساس اصل 150 قانون اساسی، رسالت پاسداری از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن را برعهده دارد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج)گفت:هویت سپاه به مکتبی بودن و اتکاء به اندیشه توحیدی و گفتمان دینی برخاسته از گفتمان نبوی و علوی است که باید اندیشه وگفتمان توحیدی را بشناسد وبه آن عمل کرده و از آن پاسداری کند و شهید مطهری نماد اندیشه الهی و گفتمان دینی است.

حجت الاسلام بیگدلی با بیان اینکه سپاه پاسداران در راستای عمل به رسالت واهداف تعیین شده،در حد توان و به  احسن وجه انجام وظیفه نموده است،تصریح کرد:به منظور تداوم انقلاب ودفاع از نظام،سپاه در بعد فرهنگی،سیاسی،امنیتی،علمی ونظامی دارای فکر واندیشه بوده ودر  مواقع لزوم به صحنه آمده است.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج)ادامه داد:انقلاب اسلامی ایران انقلابی مکتبی، دینی و الهی است و طراح و ایده‌پرداز و تدبیر کننده آن خداوند متعال و برخاسته از گفتمان نبوی و علوی بوده و می‌بایست منطبق بر الگوی حکومت پیامبر(ص) و علی (ع) باشد.

حجت الاسلام بیگدلی افزود:انقلاب اسلامی ایران پویا، زنده، پیشرو، بالنده، خط شکن، بیدارگر و در صدد نفوذ معنوی به عمق لایه‌های جامعه جهانی بوده و این انقلاب ماهیت ضد استبدادی، ضد استکباری و ضد استعماری داشته و در صدد شکستن شاخ مستکبران و ظالمان جهان بوده است.

وی با بیان اینکه یکی از مهم ترین شاخصه های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ولایت مداری به معنای واقعی کلمه است،گفت:مقابله ومبارزه با دشمنان دین وانقلاب با تمام قدرت وتوانمندی و خدامحوری دیگر ویژگی سپاه بوده و پاسداران در زمان دفاع مقدس و بعد از آن به خدا تکیه کردند و سپاه با افتخار بیان می کند که در مقابل قدرت ها ایستاده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی و روز معلم،سپاه انصارالمهدی (عج)،بیش از300عنوان برنامه در نظر گرفته است،گفت:برگزاری همایش حکمت مطهر،دیدار با خانواده شهدا،سرکشی از مربیان عقیدتی وهادیان سیاسی،برگزاری 6هزار نشست بصیرتی وفرهنگی در پایگاه های مقاومت بسیج با استفاده از 300 نفر از مربیان وهادیان در سال جاری،محفل انس با قرآن،برگزاری یادواره شهدا،برگزاری مسابقات ورزشی واعزام تیم های پزشکی به مناطق محروم از دیگر برنامه های این هفته است.

وی با اشاره به حضور میدانی و موثر سپاه وبسیج در مناطق سیل زده نیز بیان داشت: سپاه در تمام مقاطع حساس انقلاب در کنار مردم و همراه آنها بوده است و مثال آن در همین سیل اخیر نمایان است که در دوران سختی و مشکلاتی که برای مناطق سیل زده ایجاد شده شاهدیم که سپاهیان و بسیجیان در حال خدمت رسانی بی وقفه به مردم هستند.

وی سپاه را از جنس مردم دانست و عنوان کرد: سپاه در دل مردم جای دارد و هرجا نیاز به خدمت رسانی باشد، سپاه در آنجا حضور پیدا خواهد کرد و در همین حادثه سیل اخیر اگر سپاه و نیروهای مسلح در آنجا نبودند، خطرات و حوادث بزرگی برای مردم اتفاق می افتاد.

حجت الاسلام بیگدلی با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برآمده از دل مردم، در کنار مردم و همواره خدمتگزار مردم است تصریح کرد: سپاه پاسداران در تمامی جایگاه‌ها، در جای جای این کشور، در عرصه‌های مختلف نظام و در تمامی سختی‌ها و مشکلات همواره در کنار مردم ایران بودند و هستند.

 

ارسال نظرات