استاندار مرکزی تأکید کرد

دفاع مقدس، الگویی برتر برای ادامه راه انقلاب اسلامی

استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه بزرگداشت شهدا اقدامی عملی در برابر هجمه های دشمنان است، گفت: دفاع مقدس الگویی برتر برای ادامه راه انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۹۱۳۲۰۶۸
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۰

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سید علی آقازاده استاندار مرکزی در همایش توجیهی سفیران کنگره شهدا ویژه سرکشی از خانواده معظم شهدا که در سالن پیامبر اعظم استانداری مرکزی برگزار شد با بیان اینکه حق مطلب را باید در کنگره شهدای استان نسبت به خانواده های معظم شهدا انجام دهیم، گفت: خانواده های معظم شهدا ذخایر بزرگ انقلاب اسلامی هستند و باید حق و تکلیف آنها را درست به جا بیاوریم.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس الگویی برتر برای ادامه راه انقلاب اسلامی است، افزود: در هشت سال جنگ تحمیلی به دشمنان نشان دادیم که روی پای خود ایستاده ایم و حتی در زمان جنگ هم حضور در انتخابات را رها نکردیم؛ اینها فداکاری های ملت ایران در انقلاب اسلامی است که باید گرامی داشته شود.

استاندار مرکزی با تأکید بر اینکه شخصیت معنوی امام خمینی(ره) یکی از عوامل مهم پیروزی در دفاع مقدس بود، بیان داشت: شیوه های رهبری و مدیریت حضرت امام خمینی(ره) به عنوان فرمانده کل قوا در هشت سال جنگ تحمیلی، جهانیان را متعجب کرد و امروز رمز بقای ایران اسلامی در گرو ادامه مسیر امام و رهبری انقلاب است.

وی زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا را از مهمترین وظایف برگزاری کنگره شهدا دانست و عنوان کرد: چهل سال پیروزی و دستاورد انقلاب اسلامی را مدیون فداکاری ها و ایثارگری های این عزیزان هستیم و گرامیداشت آنها یک وظیفه همگانی است.

استاندار مرکزی با برشماری اهداف مهم کنگره شهدای استان افزود: تکریم و گرامیداشت یادشهدا، آشنایی جوانان با نقش ایثار و شهادت، تبیین نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس، تبیین نقش شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از مهمترین اهداف برگزاری این کنگره است.

وی بزرگداشت شهدا را اقدامی عملی در برابر هجمه های دشمنان دانست و گفت: انتقال فرهنگ ایثار و شهدا نه تنها باید در حوزه امنیتی و دفاعی صورت گیرد، بلکه باید از طریق کار فرهنگی و جریان سازی های مناسب به آن پرداخته شود.

استاندار مرکزی با بیان اینکه امروز بیشتر از گذشته به روحیه جهاد و شهادت نیاز است، افزود: سرکشی از خانواده های معظم شهدا باید در دستور کار همگان باشد و در این کار باید نهایت احترام به این خانواده ها را داشته باشیم؛ ما همه افتخار می کنیم که خادمان شهدا و خانواده های آنها هستیم.

وی با تأکید بر اینکه خانواده های معظم شهدا حق بزرگی بر گردن ملت ایران دارند، گفت: دیدار با خانواده های شهدا افتخاری برای مسئولین است و آنان سرمایه های انقلاب اسلامی هستند.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه در هفته دولت 600 دیدار و در ایام دهه فجر بیش از یک هزار دیدار با خانواده های شهدا انجام شده است، افزود: به تمام مدیران استانی دیدار مستمر با خانواده های شهدا تأکید شده و در شهرستان ها هم باید اینگونه باشد.

آقازاده دیدار مسئولین با خانواده های شهدا را ضرورتی مهم خواند و گفت: این کارها به دلیل روحیه گرفتن از این خانواده ها برای تلاش در جهت پیشبرد اهداف است.

وی با اشاره به اینکه کنگره شهدای استان مرکزی ویژگی ممتازی نسبت به سایر استانها دارد، بیان داشت: ویژگی ممتاز این کنگره این است که علاوه بر اینکه به نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس پرداخته می شود، گرامیداشت 6200 شهید استان هم خواهد بود.

استاندار مرکزی وظایف رسانه ها در این کنگره را انتقال پیام شهدا به مردم دانست و خاطرنشان کرد: برگزار کنندگان کنگره شهدا قطعا دیداری با مقام معظم رهبری خواهند داشت که فرمایشات ایشان در دستور برگزاری این کنگره در دستور کار قرار خواهد گرفت.

 انتهای پیام/ 

ارسال نظرات
آخرین اخبار