خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان از برگزاری 350 برنامه طی هفته عقیدتی سیاسی در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۳۲۱۰۴
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۵

برگزاری 350 برنامه طی هفته عقیدتی سیاسی در همدان/ شهید مطهری از معماران بنای فکری اسلام استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام حسین علیی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با گرامیداشت سالروز شهادت شهید مطهری به فلسفه نامگذاری شهادت این عالم شهیدبه عنوان روز عقیدتی سیاسی اشاره و اظهار کرد: همه ساله از دوازدهم اردیبهشت سالروز شهادت استاد مطهری تا هجدهم اردیبهشت ماه به عنوان هفته عقیدتی سیاسی نامگذاری شده است.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر آموزش‌های عقیدتی و اخلاقی، بر لزوم اهمیت هرچه بیشتر بر این مساله تاکید و بیان کرد: موضوع عقیدتی سیاسی از اولویت‌های سپاه و بسیج در تمام ایام سال است و نامگذاری این هفته به عنوان هفته عقیدتی به عنوان سمبل، شعائر و نماد است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به شخصیت شهید مطهری ایشان را یکی از معماران بنای فکری اسلام معرفی و عنوان کرد: به تعبیر استاد رحیم پور ازغدی تولید علمی که شهید مطهری به تنهایی انجام داده، معادل تولید علم 20 سال حوزه و دانشگاه است.

وی با بیان اینکه شهید مطهری شخصیت مهمی در انقلاب است، شخصیت ایشان را منشأ آثار فراوان دانست و افزود: به فرموده امام راحل خدمتی که شهید مطهری به جوانان کرده، کمتر کسی کرده است.

علیی با اشاره به ایمان، تقوا و بندگی شهید مطهری، عبودیت و معنویت ایشان را موجب ماندگاریش دانست و اظهار کرد: لازم است که از علم و الگو بودن این شهید والا مقام برای تربیت جامعه بهره بگیریم و با تأسی از ایشان در تربیت جامعه کوشا باشیم تا بتوانیم خط و راهش را به درستی ادامه دهیم.

وی با تاکید بر ترویج تعالیم اسلامی در جامعه، به برنامه‌های سپاه در این رابطه اشاره و بیان کرد: با توجه به اینکه سپاه حافظ انقلاب است و انقلاب نیز بستر ظهور حضرت ولی عصر(عج) است، در مجموعه سپاه و بسیج بر تربیت تعالیم اسلامی توجه ویژه شده تا بتوانیم زمینه را برای ظهور آماده کنیم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در تشریح برنامه‌های هفته عقیدتی سپاه گفت: به مناسبت این هفته 35 عنوان برنامه در استان اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: تعداد برنامه‌های عقیدتی در مجموعه سپاه و بسیج در طول سال 47 عنوان برنامه است اما در هفته عقیدتی 350  فعالیت با 35 عنوان برنامه در استان اجرا خواهد شد.

علیی با اشاره به اینکه از 35 برنامه اجرایی 9 برنامه شاخص و مهم است، افزود: برگزاری مراسم گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و استفاده از نقطه نظرات و رهنمودهای ایشان، برگزاری صبحگاه مشترک و اجرای زنگ سپاس معلم توسط بسیج دانش‌آموزی و تقدیر و تجلیل از 170 مربی عقیدتی از جمله این برنامه‌ها است.

وی ادامه داد: برگزاری نشست‌های بصیرتی و روشنگری سیاسی، برگزاری مسابقه کتاب خوانی تعلیم و تربیت در اسلام شهید مطهری، برگزرای مراسم پیاده‌روی خانوادگی برای خانواده‌های پاسدار، دیدار با خانواده شهدای روحانی و معلم و برپایی نمایشگاه کتاب در مرکز استان و مرکز شهرستان‌ها در طول هفته از برنامه‌های شاخص هفته عقیدتی در سپاه و بسیج است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در تشریح مهم‌ترین برنامه‌های عقیدتی سپاه در طول سال به اعزام دوره‌ای پایوران به دوره‌های تربیت تعالی مجردی، برگزاری کلاس‌های قرآنی، اخلاق و نشست‌های بصیرتی اشاره و تصریح کرد: اعزام به دوره‌های خانوادگی مشهد از دیگر برنامه‌ها است که امسال 300 خانواده پاسدار را برای دوره‌های تربیت تعالی به مشهد اعزام خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه دوره‌های تربیت تعالی استانی طی سه مرحله در مرکز استان، قم و مشهد مقدس برگزار می‌شود، افزود: امسال 12دوره تربیت تعالی برای پایوران و 6 دوره برای سربازان وظیفه در مرکز استان خواهیم داشت ضمن اینکه در شهرستان‌های بزرگ هم این دوره برگزار خواهد شد.

علیی با اشاره به برنامه‌های عقیدتی اجرایی برای سربازان، با تاکید اینکه نگاه ما به مجموعه سرباز نگاه امانتی است، بیان کرد: ما به یک سرباز به عنوان یک امانت نگاه می‌کنیم به گونه‌ای که اگر کوچک‌ترین تخلفی در امانت‌داری خود داشته باشیم خائن به امانت هستیم.

وی با بیان اینکه تاثیر و بازخورد برنامه‌های اجرایی عقیدتی بر روی سربازان متفاوت خواهد بود، گفت: ما صرفا به برنامه‌های معنوی بسنده نکرده‌ایم و جشنواره‌های مختلف هنری، علمی، ورزشی و... برای سربازان برگزار و از برگزیدگان تجلیل می‌شود ضمن اینکه ما با مرکز فنی و حرفه‌ای قرارداد بسته‌ایم و برای سربازان دوره‌های تخصصی مختلف برگزار می‌کنیم.

وی از اجرای طرح «میثاق با ولایت» برای سربازان طی سال جاری به عنوان یکی از اولویت‌های کاری درسال جدید خبر داد و یادآور شد: اخیرا جلسه‌ای با ستاد کل نیروهای مسلح برگزار و قرار بر این شد که طرح میثاق با ولایت برای سربازان اجرا شود که در اجرای این طرح ازب یانات و فرمایشات مقام معظم رهبری 75 تدبیر استخراج شده و این موارد ملاک عمل قرار گرفته و به تمام نیروهای مسلح ابلاغ شده و حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه و سازمان عقیدتی سیاسی در سایر نیروهای مسلح متولی اجرای این طرح هستند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان با تاکید بر اینکه تلاش ما بر این است که سرباز را به عنوان مدافع انقلاب و سپاه تربیت کنیم، خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم که سرباز را به عنوان کادر انقلاب تربیت کنیم تا وقتی که سربازی ان مقتضی می‌شود به عنوان مدافع انقلاب و سپاه باشد که در این صورت موفق خواهیم بود.

انتهای پیام/

 

اخبار مرتبط
ارسال نظرات