پاسداران تیپ 48 فتح، مرزداران بی منت وطن/ تیپ 48 فتح عملیاتی است نه تفاهم نامه ای

شاید کمتر کسی بداند که لر تباران مرزدار کهگیلویه و بویراحمدی این روز‌ها سنگر به سنگر در مقابله با تروریست‌های پژاکی در مرز‌های شمالغرب امنیت را برای این مرز و بوم فراهم کرده اند و چه سختی‌های طاقت فرصایی را تحمل می‌کنند.
کد خبر: ۹۱۳۲۳۳۹
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹
دلاوری‌ها و رشادت‌های کهگیلویه و بویراحمدی در ۸ سال دفاع مقدس و بعد از آن با نام یگانی گره خورده است که خدمت به مردم، دفاع از وطن و رسیدن به قرب الهی همه فکر و ذکرشان شده است و شب و روز را نمی‌شناسند تا خدای نکرده خدشه‌ای به امنیت هم میهنانشان وارد شود.

شاید کمتر کسی بداند که لر تباران مرزدار کهگیلویه و بویراحمدی این روز‌ها سنگر به سنگر در مقابله با تروریست‌های پژاکی در مرز‌های شمالغرب امنیت را برای این مرز و بوم فراهم کرده اند و چه سختی‌های طاقت فرصایی را تحمل می‌کنند.

در کهگیلویه و بویراحمد هستند مسئولانی که نمی‌دانند فرزندان این خاک برای صیانت از این مرز چه سختی‌هایی را تحمل می‌کنند و شبانه روز علاوه برجانفشانی در مقابل تروریست‌های پ. ک. ک.، اشرار و قاچاقچیان باید متحمل سوز سرما و برف‌های چند متری، کترال، جاسوسان، گور رشید و سایر پایگاه‌های مرزی باشند.

ما امنیت خود را مدیون این ایثارگری‌ها و رشادت‌ها هستیم که خدمت نیرو‌های مرزبانی تیپ مقتدر48 فتح در شرایط نامناسب آب و هوایی گوشه‌ای از این ایثارگری هاست.

اقدامات مثال زدنی تیپ ۴۸ فتح در غرب کشور همه فرماندهان ارشد نظامی را وادار به قدردانی از فرزندان این استان کرده است، استان کهگیلویه و بویراحمد در غرب کشور برای حفظ امنیت و سرافرازی ایران اسلامی عزیزترین فرزندان خود را از دست داده است و شهادت تعدادی از جوانان استان نشانه شجاعت و درایت و موقعیت شناسی این تیپ در میادین سخت است.

سرهنگ حسن حکمتیان  در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: تیپ ۴۸ فتح یادگار ماندگار کسانی بوده که جان شیرین خود را با معبود حقیقی معامله کردند و با یزدیان زمان با تاسی از امام حسین (ع) جنگیدند.

وی با اشاره به ماموریت‌های آفندی تیپ ۴۸ فتح در نقاط مرزی برای مبارزه با تروریست‌ها، افزود: در برخی مناطق مرزی در سخت‌ترین شرایط برف و بوران از مرز‌ها حفاظت و صیانت می‌کنیم.

حکمتیان با بیان اینکه به طور حتم در صورت بازدید مسئولان استانی از ماموریت‌های مرزی تیپ ۴۸ فتح قوت قلبی برای این یگان بود، ادامه داد: در ماموریت صیانت از مرز‌ها به صورت ویژه در زمینه مردم یاری ورود می‌کنیم و در کنار مردم مرز نشین هستیم.
 
حکمتیان تاکید کرد: تیپ ۴۸ فتحبه خوبی ماموریت‌های محوله راانجام داده و در محرومیت‌زدایی و مبارزه با گروهک‌ها و اشرار و برگزاری اردو‌های راهیان نور و برپایی هیئات مذهبی هیچ‌گاه از وظایفی که رسالت تیپ بود، عدول نکرد.

وی به فعالیت‌های گروهک جیش‌الظلم به سرکردگی عبدالمالک ریگی قبل از سال ۹۰ در منطقه سیستان و بلوچستان اشاره کرد که فرزندان استان در قالب تیپ تکاوری در کنار سردار شهید نورعلی شوشتری برای ایجاد امنیت در آن منطقه فداکاری‌ها کردند.

حکمتیان به حضور نیرو‌های تیپ ۴۸ فتح بعد از آن همه فداکاری در منطقه جنوب شرقی این بار در ارتفاعات شمال غرب و در مرز‌های آن مناطق اشاره کرد که وظیفه مقابله با پ. پ. ک. را بر عهده گرفتند و با ماموریت آفندی که پیدا کرده بودند ۷ شهید را نیز تقدیم اسلام و انقلاب و ایران کردند و ۳۲ نفر نیز مفتخر به درجه جانبازی شدند.

این فرمانده سپس به یک ماموریت پدافندی دیگر تیپ ۴۸ فتح در جنوب غرب کشور اشاره کرد که از سال ۹۱ به مدت ۳.۵ سال در خطی به طول ۱۶۴ کیلومتر وظیفه پاسداری از مرز‌ها را بر عهده داشتند منطقه‌ای با گرمای بالای ۵۰ درجه سانتیگراد که محل تردد اشرار و گروهک‌ها و تروریست‌هاست و بنا به اذعان شورای تامین خوزستان و آبادان بهترین امنیت در این دوره با حضور فرزندان استان برقرار شد.

وی ماموریت بعدی را دوباره در شمال‌غرب کشور ذکر کرد که تیپ ۴۸ فتح یک بار دیگر در سال ۷۴ در آن منطقه حضور داشت و این بار هم وظیفه مقابله با گروهک‌هایی مثل پاک و خباد و دموکرات‌ها و کومله را بر عهده گرفت که در قالب سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر فعالیت می‌کنند و اکنون دو سال است که رزمندگان تیپ ۴۸ فتح در آن منطقه اجرای ماموریت دارند.

وی به دیگر اقداماتی که فارغ از وظیفه مرزبانی اکنون توسط تیپ ۴۸ فتح در قالب امدادرسانی و اقدامات فرهنگی انجام می‌شود اشاره کرد و گفت: در بحث اشتغال و درمان و تامین جهیزیه در مناطق صفر مرزی اقدامات خوبی انجام می‌دهیم. امروز در سایه امنیتی که سپاه از جمله تیپ ما برقرار کرده مردم مشغول به کار و کشاورزی در آن مناطق هستند و البته از پدافند هوایی نیز غافل نیستیم.

فرمانده تیپ خظ شکن ۴۸ فتح از فعال بودن ۱۲ گردان پرافتخار امام حسین در ۸ شهرستان استان خبر داد که خانه‌سازی برای محرومان و مستضعفان با همکاری کمیته امداد در حال حاضر با ساخت ۷۰ واحد مسکونی در دست اقدام است.
 
حکمتیان به فعالیت‌های این تیپ اشاره کرد و عنوان داشت: تیپ ۴۸ فتح یادگار ماندگار کسانی است که جان را در طبق اخلاص گذاشته و از پوسته خود محوری خارج شده و به ندای ملکوتی امام خویش لبیک گفته و به خدا رسیدند.

حکمتیان با تاکید و شرح جانفشانی شهدا و ایثارگران، افزود: تیپ ۴۸ فتح استان انقلابی و جهادی وارد عمل می‌شود و خدمت به مردم را رسالت ذاتی خود می‌داند و از دشمن هراسی ندارد چرا که تیپ ۴۸ فتح عملیاتی هست نه تفاهم‌نامه‌ای.
 
وی با بیان اینکه تفاهم نامه و انعقاد تفاهم نامه برای خادمان مردم در تیپ 48 فتح معنایی ندارد و هرجایی مردم و دولت نیاز به کمک داشته باشند در صحنه حاظر می شویم گفت:در سیل اخیر هم در سطح استان و هم در سطح ملی و استان‌های همجوار جز اولین نیرو‌هایی بودیم که به مناطق خطر رفتیم و هر آنچه که مدیران در جهت کمک به سیل زدگان نیاز داشتند در اختیار آنان قرار دادیم.
 
فرمانده تیپ مقتدر 48 فتح اضافه کرد: در سیل اخیر استان به عنوان نمونه ،مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان، تقاضای خودرو‌های تاکتیکی نمود که بلافاصله در اختیار آن‌ها قرار دادیم ، بسیاری از دستگاه‌ها تقاضای خودرو‌های سنگین یا راه سازی نمودند که بلافاصله در اختیار آنان قرار دادیم، این در حالی است که ما منتی بر کسی نداریم و این را وظیفه ذاتی خود می‌دانیم.

وی  افزود: هم اکنون هم اعلام می‌کنیم هر جایی دستگاه‌های دولتی اعلام نیاز کنند، نیرو‌های سپاه استان بدون از کوچکترین درنگی با همه توان در کنار ان‌ها خواهند بود.

دکتر حکمتیان گفت: برخی از مدیران طی دیدار‌هایی که با هم داشتیم، خواستار اعقاد تفاهم نامه شدند که به آن‌ها گفتیم، برای ما تفاهم نامه مکتوب معنایی ندارید، شما از ما کار بخواهید، مطمئن باشید بی درنگ همه توانایی خود را در جهت خدمت به مردم و نظام در اختیارتان قرار خواهیم داد.

وی با اشاره به در پیش بودن فصل تابستان و برخی خطرات و بحران‌های زیست محیطی از جمله آتش سوزی، گفت:: برای کمک به حل چنین مشکلاتی هم کاملا آماده همکاری هستیم.

فرمانده تیپ ۴۸ فتح استان در پایان گفت: برای ما خدمت به مردم و نظام از بزرگترین افتخارات است، لذا اعلام می‌کنیم هر جایی که حضور سپاه بتواند کمکی به گره گشایی از کار مردم نماید، ما با افتخار حاضر خواهیم شد.
ارسال نظرات