رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل گفت: میزان موفقیت‌های درمانی مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی اردبیل در سال ۱۳۹۷ در مقایسه با سال‌های گذشته رشد چشمگیری داشته است.
کد خبر: ۹۱۳۲۳۷۹
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، مهران اوچی اردبیل با اعلام این خبر افزود: با توجه به میزان بالای ناباروری در استان، فعالیت در زمینه سلامت باروری و تلاش برای ایجاد ساختار و بستر‌های مناسب جهت دسترسی آسان زوج‌های نابارور، امری ضروری است.

وی از اجرای طرح حمایت مالی از زوجین نابارور برای چهارمین سال متوالی در مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی اردبیل خبر داد و افزود: زوج‌های مراجعه کننده به این مرکز در صورت دارا بودن شرایط دستورالعمل ابلاغ شده از سوی وزارت بهداشت می‌توانند خدمات درمانی میکرواینجکشن (ICSI)، تلقیح آزمایشگاهی (IVF)، انتقال جنین‌های فریز شده و تلقیح داخل رحمی (IUI) را با تخفیف و تعرفه دولتی دریافت کنند.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل با بیان اینکه سال گذشته در این مرکز ۵۲۴ زوج نابارور تحت پوشش این طرح با حمایت ۸۵ درصدی در هزینه‌ها قرار گرفتند، ادامه داد: در راستای طرح تحول سلامت و بر اساس قرارداد منعقده فیمابین دانشگاه علوم پزشکی استان و مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی اردبیل، این مرکز آماده ارائه بهترین و جدیدترین خدمات درمانی به زوجین نابارور است.

عضو هیأت علمی جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل با اشاره به اینکه با توجه به ارزیابی، نتایج عملکرد و میزان موفقیت استفاده از روش‌های کمک باروری، این مرکز توانسته مطابق با پروتکل‌های جهانی و کشوری عمل کند، تصریح کرد: در سال گذشته سه هزار و ۳۷۲ پرونده برای زوج‌های مراجعه کننده به مرکز درمان ناباروری قفقاز تشکیل شد که از این تعداد ۲۴۳ زوج با روش IVF، یک هزار و ۱۴۱ زوج با روش IUI و مابقی با استفاده از روش‌های دیگر تحت درمان قرار گرفتند.

اوچی اردبیلی با بیان اینکه طبق اعلام خانواده‌ها، در سال ۱۳۹۷ درمان ۲۵۰ زوج نابارور موفقیت آمیز بوده است، خاطرنشانکرد: تاکنون بیش از ۳۰۰ زوج از کشور‌های همسایه در مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی اردبیل تحت درمان قرار گرفته است و هم اکنون این مرکز به عنوان مرکزی معتبر علاوه بر ارائه خدمات به استان، به کشور‌های همجوار نیز خدمات ارائه می‌کند.

وی اضافه‌کرد: این مرکز با استفاده از جدیدترین روش‌های علمی و به روزترین امکانات، تجهیزات و بهره‌مندی از کادر تخصصی و درمانی مجرب خدمات کمک باروری از جمله میکرواینجکشن (ICSI)، تلقیح آزمایشگاهی (IVF)، انتقال جنین فریز شده، نگهداری جنین، اسپرم و تخمک، تلقیح داخل رحمی (IUI) و همچنین انجام روش PRP برای درمان شکست مکرر لانه گزینی و تعیین جنسیت را به صورت تخصصی به مراجعین ارائه می‌کنند.

عضو هیأت علمی جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل اظهارکرد: مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی اردبیل در بخش اتاق عمل و کلینیک‌های تخصصی مردان و زنان، آزمایشگاه تشخیص طبی و ژنتیک، بخش جراحی محدود و سرپایی، کمک باروری و مشاوره ژنتیک، مامایی، تغذیه و روانشناسی آماده ارائه خدمات به مراجعه‌کنندگان است.

اوچی اردبیلی با بیان اینکه سنین باروری در زندگی نباید نادیده گرفته شود، اظهارکرد: زوج‌هایی که نگران ناباروری خود هستند، بدون اتلاف وقت باید به مراکز درمانی مراجعه کنند تا با مشاوره‌های مناسب علت ناباروری تشخیص داده و بهترین روش درمانی به آن‌ها پیشنهاد شود.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل یادآورشد: مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی اردبیلبرای درمان زوجین نابارور از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد و پیوسته در مسیر ایجاد امید به زندگی گام خواهد برداشت.
ارسال نظرات