رئیس جدید دادگستری و دادستان جدید بافق روز دوشنبه در نشستی با حضور مسئولان قضایی استان یزد معرفی شدند.
کد خبر: ۹۱۳۲۴۰۰
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، رئیس کل دادگستری استان یزد در نشستی با حضور مسئولان قضایی استان یزد، بافق را شهرستان معدنی دانست که درسطح کشور مطرح است.
محمدرضا حبیبی با تبریک فرا رسیدن روز کارگر افزود: قشر زحمت کش کارگر بداند تلاش آن‌ها در سال رونق تولید بر هیچکس پوشیده نیست و دستگاه قضا خواسته‌های قانونی آن‌ها را پیگیری خواهدکرد.
وی با بیان اینکه مشکل خاص و امنیتی در بافق و استان نداریم افزود: البته به ندرت برخی مفاسد مالی رخ می‌دهد که با قاطعیت برخورد می‌شود.
وی همچنین بیان کرد: دشمن به دنبال ناامنی کشور است تا بیشتر بتواند در این فصای ناامن به غارت و چپاول بپردازد.
رئیس کل دادگستری استان یزد با بیان اینکه امروز مردم مقوله امنیت را از دستگاه‌های اجرایی، قضایی و انتظامی انتظار دارند افزود: توسعه علمی، فکری، اقتصادی، هنری و اجتماعی جامعه نیازمند تامین امنیت است.
این مسئول قضایی تصریح کرد: در جنگ اقتصادی، کارگر، کار آفرینان و تولیدکنندگان هستند که در نوک پیکان تلاش قرار دارند و رو سیاهی را برای دشمنان بر جای می‌گذارند.
وی اضافه کرد: دشمن هم دقیقا به این موضوع متمرکز است و قصد دارد نظم و امنیت کشور را بر هم زند تا بیشتر ثروت کشور‌های جهان سوم را چپاول کند.
این مسئول با بیان اینکه امروز مردم مقوله امنیت را از دستگاه‌های اجرایی، قضایی و انتظامی انتظار دارند بیان کرد: توسعه علمی، فکری، اقتصادی، هنری و اجتماعی جامعه نیازمند تامین امنیت است.
حبیبی با اشاره به اینکه بافق درکنار معدنی و صنعتی و تلاش خود ضربه سنگینی برپیکر بد خواهان نظام وارد می‌کند خاطر نشان کرد: این شهر مهد مشاهیر ارزشمندی همچون شیخ محمد تقی بافقی است که از خصوصیات بارز این مرد بزرگ اصرار براجرای فریضه امربه معروف و نهی از منکر است.
فرماندار بافق هم در این آئین با بیان اینکه نزدیک ۱۵ هزار کارگر در ۲۵۰ معدن و کارگاه مشغول به کار هستند گفت:: بیش از ۵۰ درصد معادن فلات مرکزی ایران در شهرستان بافق واقع شده است.
محمد زاد رحمانی افزود: ایجاد صنایع‌های تک و جلوگیری از مهاجرت از جمله برنامه‌های آتی شهرستان بافق است.
وی تصریح کرد: یک سری معادن در بافق وجود دارد که فقط دردسر آن برای این شهرستان است و حتی از پرداخت حقوق اولیه کارگر خودداری می‌کنند که لازم است دستگاه قضا در این بحث ورود کند.
فرماندار بافق همچنین تعداد زندانیان بافقی در شهر‌های مختلف کشور را ۵۷ نفر برشمرد و با بیان اینکه انجمن حمایت از زندانیان را رونق می‌دهیم افزود: اگر یک باب زندان در زمینی که به همین منظور اختصاص یافته ساخته شود این زندانیان می‌توانند در زندان باز نان آور خانواده‌های خود باشند.
زاده رحمانی با اشاره به اینکه پلیس راه تخصصی آماده افتتاح است گفت: آمادگی کمک به پزشکی قانونی و افزودن یک نفر نیروی خانم را به این مرکز داریم.
در پایان این آئین با قرائت حکم رئیس قوه قضائیه ضمن قدردانی از دادستان و رئیس پیشین دادگستری بافق، محمد سجاد اعتباری و چمران بهارلویی به ترتیب به سمت رئیس جدید دادگستری و دادستان این شهرستان منصوب و مشغول به کار شدند.
انتهای پیام/
ارسال نظرات