مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی:

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک مجموعه مکتبی و اعتقادی است/ نسخه‌های غربی؛ راهکار رفع مشکلات کشور نیست

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به جنگ اقتصادی دشمن و مشكلات موجود در اين بخش گفت: دولت بایستی به این باور برسد که راهکار رفع مشکلات کشور نسخه‌های غربی نیست بلکه راه برون رفت مشکلات اقتصاد مقاومتی و تحقق شعار سال در عمل است.
کد خبر: ۹۱۳۲۴۰۶
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴

حجت‌الاسلام محمدولی رضوی‌راد، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی در نشست خبری اعلام برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج با اشاره به همزمانی سالروز شهادت آیت‌الله مطهری و هفته عقیدتی –سیاسی گفت: سالروز شهادت استاد مطهری به نام هفته معلم در جامعه و تحت عنوان هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج نامگذاری شده و فرصتی برای معرفی اندیشه‌های ناب استاد شهید مطهری است.

وی تفکرات و اندیشه‌های ناب شهید مطهری را برگرفته از احادیث و احکام اسلامی دانست و گفت: در این هفته باید نسبت به تبیین اندیشه‌های شهید مطهری بیش از پیش تلاش کرد؛ لذا سپاه به عنوان یک مجموعه اثرگذار در کشور و منطقه ضمن اینکه وظیفه دفاع از انقلاب و دستاوردهای آن را برعهده دارد، بایستی در زمینه مباحث دینی، معرفتی و اعتقادی حرف اول را بزند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک مجموعه مکتبی و اعتقادی است، گفت: وظیفه اصلی عقیدتی سیاسی سپاه ارتقای معنویت کارکنان سپاه و بسیج و گفتمان‌سازی بیانات مقام معظم رهبری است.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد با بیان اینکه نهاد نمایندگی در سپاه و بسیج وظیفه عمق‌بخشی به مسائل اعتقادی و معرفتی را در این نهاد بر عهده دارد، گفت: در طول سال برنامه‌های متعدد آموزشی برای پایوران و بسیجیان اجرایی می‌شود، که امسال نیز در این هفته 26 عنوان برنامه از سوی مجموعه نمایندگی در سپاه روح‌الله تدارک و اجرایی خواهد شد..

وی برگزاری کلاس‌های عقیدتی سیاسی، مباحث اخلاقی، مباحث قرآنی، مسائل شرعی و احکام را بخشی از فعالیت های مجموعه نمایندگی در سپاه و بسیج مطرح و عنوان کرد: وظیفه دیگری که این مجموعه برعهده دارد، تبیین بیانات مقام معظم رهبری و تبدیل آن به گفتمان رایج در مجموعه سپاه و بسیج است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب که بیشتر جوانان را مورد تاکید قرار داده است، گفت: وظیفه‌ مجموعه عقیدتی سیاسی سپاه در تربیت جوانانی متعهد و انقلابی بسیار سنگین است لذا امسال بیانیه «گام دوم انقلاب» را سرلوحه فعالیت های خود قرار داده و در این راستا نیز کتابی تهیه و در اختیار پاسداران و بسیجیان قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد تبیین «گام دوم انقلاب» توسط روحانیون، مبلغین و هادیان سیاسی را از دیگر اقدامات نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه و بسیج در سال جاری دانست و افزود: همچنین در جلسات هم‌اندیشی مباحث مهم اعتقادی و دینی در جهت رفع شبهات طرح و مورد بررسی و تبیین می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه برای الگوسازی و ترویج افکار اندیشه‌های شهید مطهری در جامعه و نسل نوجوان باید آثار این شهید بزرگوار را به نحو مطلوب و گسترده ای در جامعه ترویج و تبیین کرد، گفت: دشمن در عرصه تهاجم فرهنگی با تمام امکانات و ابزار به میدان آمده است، باید این تهاجم را باور کنیم و با تمام توان با حفظ وحدت و برنامه ریزی منسجم به مقابله بایستیم.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی با تاکید بر لزوم مهندسی فرهنگی در این عرصه تصریح کرد: در عرصه فرهنگی فرماندهان و افسران این جبهه باید پای کار باشند و بدانیم که باطل هرقدر هم که جولان بدهد، رفتنی است و این حق و مکتب اهل بیت(ع) است که ماندنی است، این وعده خداوند است.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد با تاکید بر اینکه بایستی در مقابل دشمنان یدواحده بود، افزود: در گام دم انقلاب همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند باید زمینه ساز ظهور باشیم.

وی با تاکید بر تلاش برای تحقق شعار سال گفت: همه و همه، صنایع، بنگاه های اقتصادی، بانک ها، مردم و مسئولان باید دست به دست هم دهند و شعار سال را محقق سازند و بدانیم که رونق تولید تنها با شعار محقق نمی شود.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی با تاکید بر اینکه راه برون رفت از مشکلات اقتصادی تحقق و اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی است، گفت: امکان عبور از شرایط موجود به شرط حفظ وحدت و تقویت انسجام ملی در کشور وجود دارد؛ می‌توانیم در جنگ اقتصادی هم به مانند دوران دفاع مقدس پیروز شویم.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد تاکید کرد: دولت بایستی به این باور برسد که راهکار رفع مشکلات کشور نسخه‌های غربی نیست بلکه راه برون رفت مشکلات اقتصاد مقاومتی و تحقق شعار سال در عمل است.

وی همچنین در بخشی دیگر از سخنان خود به سیل اخیر و جمع آوری کمک‌های مردمی برای سیل‌زدگان اشاره کرد و گفت: خدمت‌رسانی پاسداران و بسیجیان به مردم سیل‌زده و این حس همدردی با آنان، گواه این است که روحیه جهادی و فداکاری که در قاطبه نیروهای پاسدار و بسیجی وجود دارد به دلیل اعتقادات و باورهای آنان است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی با تاکید بر تقویت روحیه همگرایی و تعاون در جامعه گفت: مردم استان مرکزی دوشادوش دیگر هم‌وطنان به مانند دوران دفاع مقدس در عرصه خدمت رسانی نقش‌آفرین بودند که جای تقدیر و تشکر از این عزیزان دارد ولی نباید مردم سیل‌زده فراموش شوند، آنان همچنان نیازمند کمک هستند.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد با بیان اینکه 180 نفر از طلاب و روحانیون استان مرکزی از ابتدای وقوع سیل تاکنون در قالب گروه‌های جهادی به مناطق سیل زده اعزام شده‌اند، گفت: سپاه و بسیج تا رفع مشکلات و زمانی که مردم مناطق سیل زده نیازمند کمک باشند در کنار آنان خواهند بود.

وی افزود: مسئولین عمرانی کشور هم در این زمینه مسئولیت سنگینی بر عهده دارند و باید تلاش کنند تا استان‌های سیل‌زده را آبادتر از گذشته بسازند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی برگزاری همایش «حکمت مطهر»، تجلیل از مربیان عقیدتی، مربیان تربیت و آموزش و هادیان سیاسی، برگزاری گردهمایی طلاب، روحانیون و اساتید حوزه علمیه، مسابقات کتابخوانی با عناوین (ایران؛ جوان بمان) و (گام دوم انقلاب)، دیدار مربیان و هادیان عقدیتی سیاسی با ائمه جمعه در سطح استان، دیدار با خانواده شهدای عقیدتی یا تبلیغات، برپایی نمایشگاه کتاب و برگزاری برنامه‌های ورزشی از جمله کوه‌پیمایی را از برنامه های تدارک دیده شده در این هفته عنوان کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار