یک فعال صنعتی گفت: باید تمام ثروت به سرمایه گذاری مولد و تولید تبدیل شود تا به مرور زمان باعث افزایش درآمد سرانه گردد و در گام دیگر فناوری های فرسوده و کهنه باید به روز رسانی و تجهیز شوند.
کد خبر: ۹۱۳۲۴۵۶
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۷

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ شاه‌محمدی مدیرعامل شرکت برین ساز در مراسم روز قشر بسیج کارگری با اشاره به اینکه از 10 سال گذشته مسئله اقتصاد با عناوین مختلف از سوی مقام معظم رهبری هر ساله مورد تاکید قرار گرفته است، گفت: از مهمترین سندهای انقلاب اسلامی، سند اقتصاد مقاومتی بوده که بسیار مهم و راهبردی است و باید در دستور کار اقتصاد کشور قرار بگیرد و معظم له هم بارها بر عملیاتی شدن آن تأکید داشته اند.

وی با بیان اینکه آمریکائی ها در طول چهل سال، دشمنی های گسترده ای در حوزه های مختلف علیه ایران اسلامی داشته اند، افزود: یکی از مهمترین نهادهای شیطانی که در جهت استعمار و استکبار در ایران اقدام کرده، آمریکا است و با نگاهی کوچک به تاریخ چهل ساله به این موضوع خواهیم رسید.

مدیرعامل شرکت برین ساز ادامه داد: اکنون سوال بسیار مهمی که بشریت در ذهن دارد، این است که توسعه چگونه رقم می خورد و پدیده های توسعه نایافتگی به توسعه یافتگی تبدیل می شوند؟! ایرانیان در طول 200 سال اخیر تلاش های زیادی برای ورود به توسعه انجام داده اند.

وی با بیان اینکه در 200 سال اخیر 84 نخست وزیر در ایران روی کار آمده اند، بیان داشت: هیچ کدام از این نخست وزیرها نتوانستند اقتصاد را به توسعه واقعی برسانند و دلیل آن نپرداختن به اصل موضوع است.

شاه محمدی با اشاره به اینکه در دهه 40 رشد اقتصادی کشور 17 درصد بوده است، عنوان کرد: این رشد در آن دهه نتوانست ثابت بماند؛ مهمترین درس برای ما این است که عواملی که مانع توسعه ایران شده را باید بررسی کنیم و در جهت از بین بردن آن عمل کنیم.

وی عنصر غیرعقلانی و تخیلی را از مهمترین عوامل عقب ماندگی اقتصاد ایران در دوران پهلوی دانست و افزود: وقتی برنامه ریزی بر اساس سیاست های علمی نباشد، جامعه دچار بحران های جدی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت برین ساز توجه به رشد اقتصادی را از مهمترین مولفه های توسعه اقتصادی خواند و تأکید کرد: اگر ملتی مولفه های توسعه اقتصاد را افزایش ندهد، خطرات داخلی و خارجی جدی آن را تهدید می کند؛ نمونه آن شوروی است که در برابر غرب نتوانست دوام بیاورد و تجزیه شد.

وی رشد متکی به پول و سرمایه را بی دوام دانست و افزود: به اعتقاد کارشناسان اینگونه رشد سبب نزول تدریجی اقتصاد خواهد شد.

شاه محمدی دو عامل مهم را سبب افزایش درآمد سالانه یک کشور خواند و خاطرنشان کرد: باید تمام ثروت به سرمایه گذاری مولد و تولید تبدیل شود تا به مرور زمان باعث افزایش درآمد سرانه گردد و در گام دیگر فناوری های فرسوده و کهنه باید به روز رسانی و تجهیز شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات