خبرهای داغ:
آیت‌الله نوری همدانی:

با برنامه‌های متنوع فرهنگی نسل جوان را به سوی مساجد جذب کنیم

مرجع تقلید شیعیان با تاکید بر اینکه باید در مساجد جذابیت وجود داشته باشد گفت: با این اقدام جوانان را جذب مساجد کنیم و تنها محلی برای نماز خواندن نباشد بلکه در کنار نماز برنامه‌های متنوعی نظیر کتابخوانی و جلسات قرآن برگزار شود.
کد خبر: ۹۱۳۲۴۶۶
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله نوری همدانی ظهر امروز در دیدار رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور که در دفتر معظم له برگزار شد اظهار داشت: در صدر اسلام در زمینه جهاد، امور در مسجد انجام می‌شد و باید مسجد را به همان عظمت مورد تاکید قرار دهیم.

وی با تاکید بر اینکه باید در مساجد جذابیت وجود داشته باشد، افزود: با این اقدام جوانان را جذب مساجد کنیم و تنها محلی برای نماز خواندن نباشد بلکه در کنار نماز برنامه‌های متنوعی نظیر کتابخوانی و جلسات قرآن برگزار شود.

مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: حوزه علمیه در مسجد بود و حوزه‌ای جداگانه وجود نداشت و در مسجد آغاز به‌کار کرد باید مسجد به جایگاه صدر اسلام بازگردد، چون همه تصمیمات مهم در مسجد گرفته می‌شد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه تصریح کرد: باید نماز در مساجد در سه وعده صبح و ظهر و عصر برگزار شود و برگزاری نماز صبح مورد تاکید باشد، برگزاری اجتماعات در مساجد مورد توجه باشد تا افرادی که فعال هستند شناخته شده و به آن‌ها امتیاز داده شود.

آیت‌الله نوری همدانی بیان کرد: باید مسجد‌ها انقلابی باشند و این موضوع مهمی است و هر کسی نمی‌تواند مسجدی باشد، چون دارای جایگاه بسیار عظیم و با ارزشی است.

وی با بیان اینکه زنده شدن ارزش‌های اسلامی در دستان مسئولان امور رسیدگی به مساجد است خاطرنشان کرد: کسی می‌تواند مسجدی را آباد کند که ایمان و جهاد فی سیبل‌الله داشته باشد و امیرالمؤمنین (ع) از جمله افرادی است که این ویژگی را داشتند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار