خبرهای داغ:

یادواره احمد متوسلیان و همرزمان در استان قم برگزار شد

یادواره حاج احمد متوسلیان و همرزمانش با حضور خانواده آنان در قم برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۳۲۵۰۶
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۵
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، یادواره حاج احمد متوسلیان و همرزمان ظهر امروز در سالن جلسات موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران برگزار شد.

این مراسم با حضور خانواده احمد متوسلیان و با سخنرانی حجت‌الاسلام سید حسین مؤمنی مدرس حوزه و دانشگاه و همچنین مریم کاتبی همرزم احمد متوسلیان برگزار شد.

حجت‌الاسلام مؤمنی در این مراسم با تأکید بر اینکه داشتن اهتمام ویژه به سیره فردی، اخلاقی، عبادی و سیاسی شهدا در راستای به دست آمدن خروجی یادواره شهدا بسیار ضروری و مهم است اظهار داشت: متأسفانه یادواره‌ها آن‌طور که باید خروجی مناسب را ندارد و مردم به‌درستی نمی‌دانند شهدا چه امتیازات و ویژگی‌هایی داشتند که به این مقام و جایگاه رسیدند.

وی با اشاره به وجود نکات بسیار آموزنده در سیره‌ها شهدا خاطرنشان کرد: ما باید توجه داشته باشیم که اگر مقام و منزلتی در جامعه به دست می‌آوریم در راستای آن مسئولیت‌هایی نیز بر دوش ما نهاده شده است، اما متأسفانه برخی از مسئولان به جای اینکه حافظ بیت‌المال باشند غارتگر بیت‌المال هستند.

همرزم احمد متوسلیان نیز در این مراسم با تأکید بر اینکه احمد متوسلیان با پشتوانه عده‌ای از جوانان کم سن و سال به خط جبهه‌ها حمله می‌کرد اظهار داشت: در کردستان مسلمانان مخلصی حضور داشتند که در دورانی پیش از جنگ تحمیلی نیز با جان‌فشانی تمام تلاش خود را در پیشبرد اهداف انقلاب به کار می‌بردند.

جنگ امروز سخت‌تر از جنگ تحمیلی است

مریم کاتبی با بیان اینکه همبستگی مردم مریوان در زمان عملیات میان تمام گردان‌ها مشهور بود ابراز کرد: با اینکه در سال ۶۲ پیش از عملیات والفجر ۴ گروهک‌های تروریستی ضد انقلاب شهر مریوان را با خاک یکسان کرده بودند، اما مردم شهر مریوان باروحیه جهادی به مقابله پرداخته و در هیچ شرایطی تسلیم دشمن نمی‌شدند.

وی با اشاره به فرماندهی مقتدر شهید بروجردی و حاج احمد متوسلیان در تمام عملیات‌ها عنوان کرد: احمد متوسلیان عقیده داشت که تمام رزمندگان خواهران و برادران باید تمام اقدامات مربوط به عملیات را یاد بگیرند و تنها به آموختن یک مهارت اکتفا نکنند.

همرزم احمد متوسلیان گفت: جنگیدن تنها آرزوی حضور در صحرای کربلا نیست، بلکه جنگ امروز ما در مقابله با دشمنان در تمامی عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی بسیار سخت‌تر از جنگ در صحرای کربلا است.

وی با اشاره به کمبود آب و غذا در کلیه گردان‌ها در زمان جنگ افزود: تمام اقدامات اورژانسی از جمله مامایی و پرستاری به خواهران رزمنده آموزش داده‌شده بود که در صورت شهادت هر کدام از رزمندگان، رزمنده دیگری بتواند خدمات او را انجام دهد.

کاتبی خاطرنشان کرد: در میان خواهران رزمنده همسر یک فرمانده کمونیستی نیز در بیمارستان برای خدمت‌رسانی به مجروحان حضور داشت که پس از کشته شدن همسرش توسط رزمندگان اسلام، حاج احمد متوسلیان مقدار قابل‌توجهی آذوقه به خانواده آن‌ها داد تا مبادا آن خانم از شدت فقر و گرسنگی و برای سیر کردن فرزند شیرخوارش از راه راست منحرف شود.

وی با بیان اینکه در شب‌های عملیات با خواندن دعای توسل و زیارت عاشورا برای پیروزی رزمندگان دعا می‌کردیم تصریح کرد: سیل و زلزله‌های اخیر نیز کمتر از جنگ ایران و عراق نیست و ما موظف هستیم که همبستگی و اتحاد خود را در مقابل این بلایای طبیعی حفظ کنیم.

گفتنی است در حاشیه مراسم از خانواده شهید محمدتقی رستگار مقدم با حضور همسر شهید مصطفی نبی‌لو و همسر شهید حسین ممقانی تجلیل شده و بسته‌های هدیه حاوی وصیت‌نامه شهدا و خاک مناطق جنگی به حاضرین اهدا شد.
ارسال نظرات