پیازی که از کشاورزان هزار و ۵۰۰ تومان خریداری شده است و در میدان مرکزی میوه و تره بار تهران ۵ هزار تومان به صورت عمده به فروش می رسد، تا به دست مردم برسد تا ۱۵ هزار تومان قیمت پیدا می‌کند.
کد خبر: ۹۱۳۲۵۴۶
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، پیازی که امروز در سطح شهر تهران 7 هزار و 500 تومان تا 15 هزار تومان به دلیل عدم توجه و نظارت بر بازار به فروش می‌رسد از کشاورزان هزار و 500 تا 2 هزار تومان خریداری شده است.

محمد شفیع ملک زاده رئیس نظام صنفی کشاورزی کشور در این ارتباط به خبرگزاری تسنیم ضمن تایید این امر گفته است که این واسطه‌ها و سودگران در  این شرایط نیز به طور مرتب این طور به جامعه القا می‌کنند که صادرات (به تنهایی) باعث افزایش قیمت پیاز در بازار شده است تا بتوانند محصولات خود را به قیمت بالاتری بفروشند.

وی تصریح کرد: این افراد بعد از خرید پیاز کشاورزان به قیمت ارزان، اکنون این محصول را با 10 برابر افزایش قیمت در بازار عرضه می‌کنند و توجهی به مصرف کنندگان ندارند.

ملک زاده همچنین یادآور شد که برای درک نقش واسطه ها باید به بازار دو ماه آینده پیاز توجه داشت که قیمت این محصول به حدی در فصل برداشت پایین می‌آید که واسطه‌ها بتوانند آن را با قیمت پایینی خریداری کنند که حتی کمتر از قیمت تمام شده تولید است.

بنابراین گزارش، قیمت پیاز و 52 محصول کشاورزی در میدان مرکزی میوه و تره بار تهران به شرح زیر است.

بیشتر بخوانید

ا

ارسال نظرات