حجت الاسلام عبدی گفت: با توجه به شبیخون فرهنگی و تهاجمات دشمنان در غول های رسانه ای دشمنان برای بهره بردن از وجود و آثار ایشان مد نظر است و هفته عقیدتی استارتی برای شروع فعالیت های فرهنگی اعتقادی سپاه و بسیج محسوب می شود.
کد خبر: ۹۱۳۲۵۵۹
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۲

حجت‌الاسلام ماشاء الله عبدی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه اراک در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در اراک با اشاره به سالگرد شهادت استاد مرتضی مطهری و هفته عقیدتی گفت: هر ساله به مناسبت سالگرد شهید مطهری(ره) و روز معلم برنامه های متنوعی در سپاه و بسیج با هدف استفاده از مجموع آثار ایشان برگزار می شود.

وی ادامه داد: در مجموع آثار ایشان آنچیزی که بسیار موج می زند بحث جهان بینی توحیدی که به انسان نشاط و دلگرمی می بخشد که هدف های متعالی و مقدس را غرضه می دارد و افرادی فداکار و دلسوز را تربیت می کند.

وی با بیان اینکه توجه سپاه و بسیج در مجموع آثار بیشتر به فکر و اندیشه والای ایشان است که معلمان و بسیجیان بتوانند از آن استفاده کنند بیان داشت: همچنین این هفته با گرامیداشت کار و کارگر تقارن دارد که شهید بزرگوار در همه عرصه ها نکات برجسته ای دارند.

وی با اشاره به اینکه در کتاب وحی و نبوت ایشان در ارتباط با کار و کارگر آمده است ادامه داد: اسلام دشمن بیکاری است و به حکم اینکه با کار و تلاش از جامعه بهره می برد و بهترین عامل سازنده فرد و اجتماع است وبیکاری مهمترین عامل فساد است و باید کار مفید انجام دهد.

وی با عنوان نمونه ای دیگر در آثار این شهید بزگوار عنوان کرد: همچنین در کتاب جهاد می فرمایند برای اینکه رعب شما بر دل دشمنان بیفتد و خیال تجاوز به ساحت شما را نپروراند نیرو تهیه کنید و نیرومند باشید.

وی با بیان اینکه شهید مطهری در طول حیات پربرکتشان به عنوان ایدئولوژی اصیل اسلام محسوب می شوند و در کتب،سخنرانی و درس های ایشان نمود دارد گفت: به دلیل فعالیت زیاد منافقین و بیشتر شدن پدیده مخالفت با نظام اسلامی اقدامات برجسته و چشمگیری در جهت خنثی کردن توطئه ها داشتند و جهان بینی اسلام ناب محمدی را بدین جهت مطرح کردند.

وی با اشاره به اینکه بعد از شهادت شهید مصطفی خمینی(ره) تمام وقت در خدمت امام و انقلاب قرار گرفتند تصریح کرد: دشمن از فکر و اندیشه ایشان بسیار احساس خطر می کرد بدین جهت توسط گروه فرقان ایشان را به شهادت رساندند.

وی با انتقاد از هجمه های جنگ روانی عنوان کرد: با توجه به شبیخون فرهنگی و تهاجمات دشمنان در غول های رسانه ای برای بهره بردن از وجود و آثار ایشان مدنظر است هفته عقیدتی استارتی برای شروع فعالیت های فرهنگی اعتقادی سپاه و بسیج محسوب می شود.

وی ادامه داد: کتب و آثار شهید مطهری همواره پویا و زنده است و امروز بهترین خوراک فرهنگی و اعتقادی در آخرالزمان آثار ایشان است.

وی با اشاره به اینکه هفته عقیدتی در سپاه برای پاسداران از ۷ تا ۱۲ اردیبهشت و بسیج برای بسیجیان از ۱۲ تا ۱۸ اردیبهشت برگزار می شود افزود: برنامه هایی با سخنرانانی مطرح از جمله آیت الله اراکی و حجت الاسلام محمودی امام جمعه ساوه در شهر اراک برگزار می شود.

وی در این خصوص تصریح کرد: همچنین برنامه های دیگری به طور مشترکی همچون دیدار با امام جمعه اراک،دیدار با خانواده های معظم شهدا،غبار روبی قبور مطهر شهدا و تجلیل از فعالان فرهنگی نیز در این هفته انجام می شوند.

وی با تشریح روز شمار هفته برای بسیجیان در هفته عقیدتی گفت:پنج شنبه: خودسازی،جامعه پردازی و تمدن نوین اسلامی،جمعه: شعید مطهری،ارتقاء بینش سیاسی آحاد مردم، شنبه: شهید مطهری مدیریت جهادی و عزت ملی، یکشنبه: شهید مطهری، ترویج معنویت و اخلاق در فضای عمومی جامعه، دوشنبه: شهید مطهری،امیدخوش بینانه به آینده، سه شنبه: شهید مطهری،عدالت و مبارزه با فساد، چهارشنبه: شهید مطهری،ترویج سبک زندگی اسلامی و مقابله با فرهنگ غربی نامگذاری شده اند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: همچنین صدور پیام مشترک نماینده محترم ولی فقیه در سپاه روح الله با فرماندهی سپاه استان مرکزی که حاوی نکات مهم و برجسته ای است از دیگر برنامه های هفته عقیدتی می باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات