خبرهای داغ:
دبیر شورای عالی حوزه در همایش مبلغان ماه رمضان:

دشمن از طریق فضای مجازی در صدد ایجاد انحراف در عقاید مردم است

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به ناتوی فرهنگی دشمن و استفاده آنها از رسانه وتبلیغ به جای جنگ سخت برای پیشبرد منافع استعماری خود، گفت: دشمن از طریق فضای مجازی با استفاده از مطالب مسموم و شبهه پراکنی در صدد ایجاد انحراف در عقاید مردم است .
کد خبر: ۹۱۳۲۶۰۸
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۷

به گزارش سرویس بسیج  طلاب و روحانیون خبرگزاری بسیج، آیت الله حسینی بوشهری، امروز در همایش مبلغان اعزامی به رده های سپاه در ماه مبارک رمضان که در سالن همایش تیپ 83 امام جعفر صادق علیه السلام برگزار شد، شاخصه های تبلیغ موفق را مورد بحث قرار داد و اظهار داشت: تبلیغ رسالت بسیار سنگینی است . مبلغ باید ضمن بررسی نیاز مردم و استفاده از بهترین روش برای رساندن پیام خود ، همواره با اخلاص و التجاء به خداوند متعال از حضرت باری تعالی مدد بطلبد .

عضو  هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به ناتوی فرهنگی دشمن و استفاده آنها  از رسانه وتبلیغ به جای جنگ سخت برای پیشبرد منافع استعماری خود، تأکید کرد: دشمن از طریق فضای مجازی با استفاده از مطالب مسموم و شبهه پراکنی در صدد ایجاد انحراف در عقاید مردم است .

نائب رئیس جامعه مدرسین با اشاره به مباحث تبلیغی گفت: از پرسش های کلیدی در میان مبلغان این است که چه انجام دهیم تا  کار تبلیغی اثرگذار باشد و هچنین گرایش های دینی مخاطبان ما که از اقشار مختلف جامعه هستند، در پرتو کار تبلیغی استحکام بیشتری پیدا کند و به تعبیر دیگر چه انجام دهیم که احساس کنیم دین خود را ادا کرده ایم.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که تبلیغ، رساندن پیام خدا و پیامبر اکرم(ص) به مردم است، گفت: چنین تبلیغی کار ساده ای نیست و هر فردی نمی تواند ادعا کند که مبلغ است؛ حتی پیامبران الهی هنگام تبلیغ از خداوند مدد جسته اند بنابراین متکی بودن به علم و نوشته های، کار ساز نیست.

وی ادامه داد: مبلغ باید آنچه را که می گوید با تمام وجود باور کرده باشد؛ روحانیت امروزه رسالت انبیا را بر دوش دارد و همان دشواری های تبلیغی که در زمان حضرت موسی وجود داشته است و وی به خدا پناه برده و درخواست سینه گشوده می کند تا در مقابل دشنام ها مقاوم باشد، امروزه نیز وجود دارد.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که متناسب با مخاطبان باید سخن گفت، اظهار کرد: در هر زمینه نیازمند مشاور هستیم؛ بنابراین هنگام مراجعه به هر شهری و منطقه تبلیغی از افراد مطمئن وضعیت شهر را پرس و جو کنید.

وی افزود:  هر شهری باید دارای شناسنامه تبلیغی باشد به گونه ای که مشخص باشد چه کسانی برای تبلیغ به آن شهر آمده اند چه سخنانی بیان کرده اند و وضعیت شهر چیست؛ چنین موردی در مدارس علمیه نیز نیاز است زیرا دیده می شود هر استاد اخلاقی که در مدارس حاضر می شود از فضیلت علم سخن می گوید یا این که فرد اول می گوید نماز شب بخوانید و فرد دوم می گوید درس بخوانید مهم تر است در نتیجه موجب می شود طلاب به دوگانگی دچار شوند.

امام جمعه قم با بیان این که مبلغ باید حرف خدا را بزند نه سخن خود را، تبیین کرد: مبلغ باید به جمیع رسالات الهی اعم از اخلاق، اعتقاد و احکام آگاهی داشته باشد در غیر این صورت نمی تواند به سؤالات مخاطبان پاسخ دهد بنابر این سفارش می کنم جامع الرسالات را به همراه داشته باشید چنانچه مراجع تقلید نیز گاهی برای پاسخ دادن به استفتائات به رساله خود مراجعه می کنند و نیازی نیست همه اطلاعات در ذهن انسان آماده باشد.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: از مشکلات تبلیغ این است که مبلغ نوشته های سال گذشته را برای تبلیغ سال جاری استفاده می کند، زیرا هر موردی ساز و کار خود را دارد و مردم حرف های روزنامه ای را زیاد شنیده اند و می خواهند خروجی حوزه علمیه را مشاهده کنند.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  با بیان این که شناخت شیوه های تبلیغ نیز برای مبلغ لازم است چنانچه امام معصوم می گوید هر فردی که کاری انجام می دهد باید شیوه نیکوی آن را نیز بشناسد زیرا با برخی باید حکیمانه وارد شد و با برخی به صورت مجادله بیان داشت: ‌شناخت نیازهای روز را از ویژگی های مبلغ است؛  مبلغ باید شبهات را بشناسد؛ چنانچه از ویژگی های شهید مطهری شبهه شناسی بود و شبهات را پیش از ورود نیز بررسی می کرد و پاسخ می داد؛

وی با بیان این که امروزه تبلیغ در دنیا جای جنگ های سخت را گرفته است و دشمنان تلاش می کنند با تبلیغات کشورها را تسخیر کنند گفت: عنصر اصلی مبلغ، خدا ترسی است؛ شهید مطهری می گوید علت این که انبیا الهی دشمنان زیادی داشته اند این است که در امر تبلیغ با کسی رودربایستی نداشته اند البته باید مراقبت کرد و هر سخنی را به جای خود بیان کرد که یکی از مشکلات ما این است برخی سخنان را که باید بیان کنیم نمی گوییم و سخنانی که نباید بگوییم را بیان می کنیم.

امام جمعه  قم در پایان  نیاز سنجی و دغدغه مند بودن مبلغ را مورد تأکید قرار داد و بهره مندی از اخلاق و رفتار نیکو واهل عمل بودن و بی تکلف بودن را از ویژگی های لازم برای مبلغ برشمرد

خاطرنشان می شود: در ماه مبارک سال جاری، حدود 500 نفر مبلغ از طرف تیپ 83 امام جعفر صادق علیه السلام  به رده های سپاه در سراسر کشور اعزام می گردند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار