سید ساجد یعقوبی
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل مطرح کرد:
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: ۱۰۳ طرح برگزیده استانی در جشنواره علمی، پژوهشی جابربن حیان در استان اردبیل به نمایش گذاشته شد.
کد خبر: ۹۱۳۲۶۲۴
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴
حضور ۱۰۳ پروژه دانش آموزی در مرحله استانی جشنواره جابربن حیان
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، احمد ناصری در جشنواره علمی، پژوهشی جابرابن حیان و مرحله استانی در سالن امام خمینی (ره) آموزش و پرورش اردبیل با قدردانی از دست‌اندرکاران و عوامل برگزاری جشنواره جابرابن حیان به صورت مدرسه‌ای، منطقه‌ای و استانی اظهار داشت: در این جشنواره نمایشگاهی از دستاورد‌های دانش‌آموزان ۱۹ ناحیه و منطقه آموزش و پرورش استان اردبیل به معرض دید گذاشته شده است.

ناصری با بیان اینکه جشنواره جابربن حیان یکی از نمود‌های سند تحول بنیادین است که در راستای برنامه‌های کیفیت بخشی آموزش و پرورش اجرا می‌شود، تصریح کرد: در این جشنواره ما با مشارکت ۵۰ درصدی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در استان روبه‌رو بودیم که بیش از ۵۶ هزار نفر دانش‌آموز در مراحل آموزشگاهی، منطقه‌ای و استانی در ۵ شاخه (طراحی و ساخت، آزمایش، نمایش علمی، تحقیق، مدل) مشارکت کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: این جشنواره با هدف کشف استعداد‌های دانش‌آموزان، ممارست آن‌ها در کار گروهی و ایجاد فضای علمی بین دانش‌آموزان همراه با اثربخشی مناسب این طرح‌ها بوده که قطعاً نتایج مثبتی را نیز به همراه داشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل اضافه کرد: ما سعی کردیم در استان با رویکرد مشارکتی و ارتقا مهارت دانش‌آموزان در حوزه‌های مختلف این جشنواره را برگزار کنیم تا نسل آینده از این فضا به همراه اولیایشان بهره حداکثری را ببرند.

احمد ناصری با عاشاره به سیاست‌های وزارت متبوع در خصوص توسعه مشارکت‌های عمومی، خاطر نشان ساخت: خوشبختانه مشارکت اولیا در این جشنواره چشمگیر بوده است و در واقع حضور آنان دانش آموزان را بیشتر به مشارکت اجتماعی راغب می‌کند.

گفتنی است مدیران کل آموزش و پرورش استان و دفتر آموزش دبستانی وزارت ضمن بازدید از غرفه‌های دانش آموزان از ۴ جلد کتاب " آوای مدرسه" که به تایید دفتر تالیف وزارت آموزش و پرورش نیز رسیده است رونمایی کردند.
ارسال نظرات