اعلام ممنوع شدن خروج گندم از استان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نزدیک‌شدن فصل برداشت گندم و جو از مزارع گفت: خروج گندم و جو از استان ممنوع و مصداق قاچاق است.
کد خبر: ۹۱۳۲۷۰۹
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴
الیاس تاج‌الدینی در نشست ستاد برداشت محصولات کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: طبق پیش‌بینی‌های انجام‌شده و با توجه به بارش بی‌سابقه رحمت الهی ۱۷۰ هزار تن گندم از ۱۰۰ هزار هکتار مزارع دیم و آبی این استان امسال برداشت می‌شود.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال ۷۵ هزار تن گندم مازاد بر نیاز مردم استان خریداری و ذخیره سازی شود، عنوان کرد: همچنین برداشت ۳ هزار و ۲۱۹ تن کلزا از سطح زیر کشت یک‌هزار و ۷۴۷ هکتار و ۴۴ هزار تن جو از ۳۲ هزار و ۷۴۰ هکتار سطح زیر کشت، برداشت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: قیمت گندم معمولی یک‌هزار و ۷۰۰ تومان، گندم دروم یک‌هزار و ۸۵۰ تومان و کلزا ۳ هزار و ۴۸۹ تومان تعیین شده است.

تاج‌الدینی از پیش‌بینی ۶ مرکز خرید محصولات کشاورزی از جمله گندم در شهرستان‌های مختلف خبر داد و افزود: با اتحادیه کمباین‌داران استان فارس مکاتبات لازم انجام شده و بعید می‌دانم در زمینه تأمین کمباین و سوخت مورد نیاز آن‌ها مشکلی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: خروج گندم از استان ممنوع بوده و انتظار می‌رود نیروی انتظامی در زمینه جلوگیری از خروج گندم با هدف قاچاق و نظارت بر حمل‌ونقل و تردد کمباین‌ها قاطعانه ورود کند.

تاج‌الدینی با تأکید بر اینکه ضروری است بانک کشاورزی بهای گندم تحویلی را بابت بدهی‌های قبلی کسر نکند، ادامه داد: فرمانداران کمک کنند که خرید گندم به‌خوبی انجام و از خروج گندم مازاد جلوگیری شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار