مدیر کل منابع طبیعی استان گفت :با توجه به بارش های مناسب فصلی و افزایش پوشش گیاهی و فرارسیدن فصل گرمای تابستان احتمال وقوع آتش سوزی در جنگل ها و مراتع دور از انتظار نیست و کوچکترین سهل انگاری و خطای انسانی می تواند به وقوع حوادث بسیار ناگوار و نابودی سرمایه های ارزشمند طبیعی منطقه شود .
کد خبر: ۹۱۳۲۷۲۱
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴
غلامحسین حکمتیان در جمع خبرنگاران گفت:: به منظور جلوگیری از گسترش آتش به مناطق جنگلی استان، بالغ بر ۲۰۰ کیلومتر از مناطق آتش بر نصب شده است.

حکمتیان عنوان کرد: با توجه به بارش‌های مناسب فصلی و افزایش پوشش گیاهی و فرارسیدن فصل گرمای تابستان احتمال وقوع آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع دور از انتظار نیست و کوچکترین سهل انگاری و خطای انسانی می‌تواند به وقوع حوادث بسیار ناگوار و نابودی سرمایه‌های ارزشمند طبیعی منطقه شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری استان با اشاره انجام اقدامات پیشگیرانه از سوی این اداره از جمله ایجاد آتش بر اظهار کرد: این آتش بر‌ها با توجه به پهنای که دارند مانع از گسترش آتش می‌شوند و توان مقابله و کنترل حریق را افزایش می‌دهد.

وی با اعلام اینکه از تشکل‌ها، ان جی‌ها و تعاونی‌های مردم نهاد جهت حمایت و همفکری در خصوص حمایت و جلوگیری از آتش سوزی دعوت بعمل آوردیم اظهار کرد: در همین ارتباط در شهرستان‌های استان جلسه ستاد بحران جهت پیشگیری از آتش سوزی‌های احتمالی در فصل تابستان برگزار شد.

غلامحسین حکمتیان اضافه کرد: از مردم عزیز تقاضا داریم از آتش زدن کاه، کلوخ مزارع کشاورزی جدا خودداری نمایند و چنانچه در جنگل آتش روشن کردند قبل از بازگشت حتما از خاموش بودن آن اطمینان خاطر کنند.

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: مردم از رها کردن شیشه، پلاستیک و نایلون در جنگل که ممکن است بر اثر افزایش دما و تابیدن خورشیدن باعث شلعه ور شدن آتش شود جدا خوددراری نمایند.

حکمتیان افزود: در صورت مشاهده تخلف و یا آتش سوزی شهروندان محترم می‌توانند در تماس با شماره ۱۵۰۴ به منابع طبیعی اطلاع دهند.
ارسال نظرات