به همت بسیج اساتید استان آذربایجان غربی برگزار شد؛
کارگاه اقتصاد مقاومتی با موضوع علوم دانش بنیان به همت بسیج اساتید استان آذربایجان غربی برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۳۲۷۳۷
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، کارگاه اقتصاد مقاومتی با موضوع علوم دانش بنیان روز یکشنبه با حضور اساتید بسیجی خواهر دانشگاه‌های ارومیه در سالن اجتماعات دانشگاه فنی و حرفه‌ای این استان برگزار شد.

خانم دکتر اسمعیلی مدرس دانشگاه در این کارگاه گفت: همان‌گونه که مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) فرمودند: "اقتصاد مقاومتی یعنی آن اقتصادی که در شرایط فشار، در شرایط تحریم، در شرایط دشمنی‌ها و خصومت‌های شدید می‌تواند تعیین کننده رشد و شکوفای کشور باشد."

وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی یعنی کاهش وابستگی‌ها، تاکید بر روی مزیت‌های داخلی و تلاش برای خودکفایی است.

دکتر اسمعیلی با بیان اینکه چرا اقتصاد مقاومتی برای ایران مهم است تصریح کرد: اساسا توجه به این حوزه زمانی مطرح شد که تحریم‌های گسترده اقتصادی، نفتی، مالی، بانکی، دارویی و بهداشتی علیه کشورمان به اوج خود رسید.

دکتر اسمعیلی کاهش وابستگی به نفت، توجه به صنایع دانش‌بنیان و مردمی کردن اقتصاد را از الزامات اقتصاد مقاومتی برشمرد.

وی مهم‌ترین مولفه‌های اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور را ترویج فرهنگ کار و تولید، استفاده از نیروی کار و سرمایه داخلی، توجه خاص به تولید کالاهای اساسی، محصولات زیر بنایی،ترویج مارک‌های داخلی به مارک‌های خارجی، توجه به حمایت از تولیدات داخلی، اتکا بر اقتصاد دانایی محور و مبارزه با مفاسد اقتصادی برشمرد.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین شاخه اقتصاد مقاومتی علوم دانش بنیان است اظهار داشت: پایه و اساس شرکت‌های دانش بنیان و محصولات و خدمات آن‌ها بر اساس تکنولوژی و روش تولید محصولات و یا خدمات آنها می‌باشد.

ایشان در ادامه کارگاه به تشکیل و راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت و هدف شرکت‌های دانش‌بنیان را جذب و تبدیل ایده‌ها به محصول و مشاغل پایدار، هم افزایی علم و ثروت، تجاری سازی یافته‌های پژوهشی و تحقیقاتی، توانمندسازی دانش آموختگان، حمایت و هدایت و سمت‌دهی در جهت نوآوری‌ها و تولید فناوری‌های برتر برشمرد.

منبع: روابط عمومی بسیج اساتید استان آذربایجان غربی

ارسال نظرات