نجات جان جنین در مادران مبتلا به ایدز

مشاور مراقبت و درمان ایدز وزارت بهداشت درمانموفقیت در نجات جان جنین مادران مبتلا به بیماری ایدز و آموزش پزشکی در یاسوج گفت: در صورت مراجعۀ مادران در معرض خطر به مراکز مشاوره ی بیماریهای رفتاری چنانچه این مادران به ویروس اچ ای وی مبتلا باشند نجات جان جنین و نوزاد ممکن است .
کد خبر: ۹۱۳۲۷۳۸
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸
دکتر طیاری همچنین از حفظ طول عمر طبیعی افراد مبتلا به این ویروس در صورت مراقبت‌های مبتنی بر در مان خبر داد و افزود: شرایط نمونه گیری برای افراد در معرض خطر به گونه ایی است که به مشخصات فردی از جمله نام و نام خانوادگی و همچنین کد ملی نیاز نیست و تمام فرایند رایگان و محفوظ انجام می‌شود.
وی بدون اشاره به جمعیت مبتلا به این ویروس گفت:: شناسایی به هنگام این ویروس در بدن موجب تسهیل و تسریع در فرایند پیشگیری و درمان می‌شود.
خانم طیاری که به منظور شرکت در کارگاه آموزشی مشاوره، مراقبت و درمان ایدز در کهگیلویه وبویر احمد به یاسوج سفر کرد افزود: در این کارگاه اهمیت توجه به بیماری سل و چگونگی پیشگیری برخی بیماری‌ها پس از تماس بررسی شد.
پریسایی مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی استان هم گفت: بیش از ۲۰۰ بیمار مبتلا به ویروس اچ‌ای وی در استان شناسایی شده و هم اکنون ۱۰۰ بیمار هم بصورت رایگان تحت درمان هستند.
وی گفت:: صد‌ها مرکز بهداشتی در استان برای مراجعه‌ی افراد در معرض خطر به صورت رایگان و کاملا محرمانه کار نمونه گیری و یا درمان را انجام می‌دهند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار