خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: گرچه آیت الله مطهری حضور ندارند اما آثارشان که هست و باید دعوت کنید صاحبنظران غربی و شرقی که با این آثار خود را محک بزنند. مشاهده می کنید آنچه از تفکر، حکمت و علوم قرآنی در وجود شهید مطهری متبلور می شود چطور کوه های پر ادعا را ذوب می کند.
کد خبر: ۹۱۳۲۷۹۰
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند صبح امروز در جمع فرماندهان و مسئولان عقیدتی سیاسی در بسیج و سپاه انصارالرضا (علیه السلام) ضمن بزرگداشت مقام معلم از استاد شهید مطهری به عنوان سنبل حکمت در جهان نام برد و اظهار داشت: شهید مطهری معلم نمونه برای جهان امروز و مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، علما و روحانیون معظمی که در این بخش خدمت رسانی می کنند؛ است.

وی حکمت را دارای دو جریان متفاوت در جهان دانست و افزود:  در رشته های علمی و در علوم عقلی حکمت را بر فلسفه اطلاق می کنند در بحث های ریشه شناسی کار انسانی یک تقسیم بندی به عنوان حکمت نظری و حکمت عملی است.

 وی عنوان داشت: کلمه حکمت از ماده حکم و محکم و مستحکم از همین ماده است که مواردی همچون حکم الله، قضایی، نظامی و ولایی از همین ماده است.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به تعبیری که اصطلاحاً زیرساخت بکار می بریم در ساختمان سازی کاربرد دارد گفت: اخلاق، گفتار و رفتار انسان قابل مشاهده است و ورود در صحنه های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی زیرساخت می خواهد اگر زیرساخت صحیح نداشته باشد همان کلمه خبیثه و شجره خبیثه است و ثمره آن جز خباثت چیزی نیست.

وی با اشاره به نظریه پردازی هایی که شجره خبیثه بر سر بشر می آورد افزود: از یک حرکاتی که بر اساس هوای نفس یا جهل و نظرات مبتنی بر منافع مختلف شخصی، گروهی، خانوادگی و فامیلی  و برای جامعه بشر فاجعه است.

عبادی ادامه داد: ما در آخرالزمان به این مشکل برخورد کردیم و عده ای برای رسیدن به هوای نفسانی هر جنایتی انجام می دهند و بعد توجیه می کنند یعنی وحشی گری به اوجش می رسد البته همراه با توجیه.

وی بیان داشت: کمونیست،  لیبرالیسم و آنهایی که دنباله روی آنها هستند برای بشر چه ثمره ای به بار می آورند؟ جز جرم، بی عدالتی، قتل و ویران کردن شهرها و کشورها و آواره کردن مردم، اینها راهشان را نمی دانند چون زیرساخت ندارند.

 

شهید مطهری سنبل و سرمایه بشری است

امام جمعه بیرجند خاطرنشان کرد:  پیغمبران آمده اند که حکمت بیاموزند و انسانی قابل قبول است که در بعد نظری و عملی بر اساس حکمت عمل کند و این سنبل برای بشر است.

وی متذکر شد: انسان حکیم کوچکترین کاری که می خواهد انجام دهد مبتنی بر مبناست، مبنایی که ریشه عقلی، علمی، فطری، وحیانی، عرفان و سیر و سلوک و و بالاتر از همه کرامت اخلاقی دارد و ثمره اش بسیار شیرین است.

عبادی حکمت لقمانی، تقوای علوی، راه حسینی و عشق به مهدی(عج) را زیرساخت بشری و هدیه الهی دانست و یادآور شد: آنهایی که از شیوه لقمان، امیرالمومنین(ع) و اهل بیت علیهم السلام استفاده کردند در هر زمان به فراخور خود  در هر قشری و هر جایگاهی مورد اعتماد مردم و در مسیر کمال از شیرینی میوه شجره طیبه بهره مند هستند.

وی با بیان اینکه در زمان ما شهید مطهری به عنوان سنبل این راه جایگاه شایسته دارد و دوست و دشمن او را می شناسند گفت: گرچه مطهری را از جامعه بشری گرفتند اما مطهری ها از کشور خاصی نیستند بلکه سرمایه های بشر هستند و طیف خبیث که همواره به حقوق انسانها تعددی می کنند و ایادی آنها سرمایه های بشری را به شهادت می رسانند.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: گرچه آیت الله مطهری حضور ندارند اما آثارشان که هست و باید دعوت کنید صاحبنظران غربی و شرقی که با این آثار خود را محک بزنند. مشاهده می کنید آنچه از تفکر، حکمت و علوم قرآنی  در وجود شهید مطهری متبلور می شود چطور کوه های پر ادعا را ذوب می کند.

 

سپاه پاسداران بر مبنای مکتب انبیاء و اولیای الهی رشد کرده است

وی اظهار داشت: آنچه نسبت به خدا، رسول خدا و مکتب اهل بیت علیهم السلام زیرساخت و زیربناست سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر اساس چنین زیرساختی رشد کرده و ثمره ای برای مردم با ایمان ما است.

 عبادی با بیان اینکه سپاه تنها نیروی نظامی نیست بلکه نیروی فرهنگی، ارزشی و الهی است افزود: اگر  سپاه بعد نظامی دارد از این طریق می خواهد بصیرت ها و آرمانهای توحیدی خودش را به وسیله سلاح به انسانهای مستضعف برساند و مستکبرین را از سر راه بردارد تا انسانها ضعیف نیز بهره مند شوند.

 

افتخارات امروز کشور حاصل خدمات نیروهای نظامی است

وی با اشاره به رسالت سپاه گفت: در هر بخشی که نیاز روز کشور می شود به عنوان سپاه و زیرمجموعه بسیج 20 میلیونی با برکت با تفکر، اخلاق و برخورد حکیمانه برای خدمت رسانی به مردم در هر مشکلی از جمله نظامی و اقتصادی به صحنه می آیند و افتخارات امروز کشور بر دوش نیروی های نظامی است که گاهی عده ای نمک نشناسی می کنند.

امام جمعه بیرجند یادآور شد: در مسائل بهداشتی بسیج حضور دارد، در مسائل مختلف امنیتی با صداقت به مردم خدمت ارائه می دهند.

وی تأکید کرد: اگر فرهنگ بسیجی گسترش پیدا کند دنیا حرفی برای گفتن ندارد و دنیای استکبار نمی توانند انسانهای نافهم که بهره ای ندارند را گول بزند.

 

اربعین حسینی نماد فراگیری تفکر بسیجی/ با هیچ سلاحی جلوی سرایت تفکر بسیجی را نمی توان گرفت

عبادی با اشاره به سخن امام (ره) در سال 42 گفت: همانطور که امام در آن زمان پیش بینی کردند اول زمینه سازی ظهور با نشر تفکر بسیجی در ایران رخ می دهد و سپس در منطقه و جهان فراگیر می شود. امروز می بینیم در کشورهای منطقه حضور پر رنگ سپاه و بسیج و باقی نیروهای مسلح با تفکر بسیجی مقدمات انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) را فراهم می سازد.

وی خاطرنشان کرد: بعد از قطع دست اجنبی در ایران با تسلط استکبار بر عراق جایی که صدام حکومت می کرد پس از آن حملات تکفیری ها برای تشکیل دولت اسلامی عراق و شام با تفکر سپاهی و بسیجی بود که آمریکا شکست خورد.

نماینده ولی فقیه در استان متذکر شد: امروز منطقه و فردا در جهان تفکر بسیجی سرایت می کند و با هیچ سلاحی نمی توانند جلویش را بگیرند. امروز در فرانسه چه می گذرد؟

وی  راه مدیریت بشر را برادری و مودت دانست و یادآور شد: اربعین حسینی که تبلور تفکر است امروز محدود به منطقه نیست بحث دو جبهه است که جبهه ای با بمب، اسلحه، ویرانی کشورها ، حمله نظامی و تسلط زورگویان پیش می آید که خصومت و دشمنی و بد بینی است و جبهه اربعین حسینی است که تفکر حسینی و حکمت است و هر چه هست محبت و ایثار و از خودگذشتگی و یکرنگی میان انسانها از مذاهب مختلف است.

وی ادامه داد: اربعین حسینی امروز در سطح جهان خودش را نشان می دهد و این عقیده و زیرساختی است که می تواند دنیا را اداره کند.

امام جمعه بیرجند گفت: نمی تواند ظلم پایدار بماند و پاد زهر آن تفکر حکمتی است که خداوند پیامبران را به حکمت برانگیخته است و شما خدا رو شکر کنید که در این مقطع قبل از ظهور لیاقت دارید و جزء کسانی هستید که در این جهت انجام وظیفه می کنید.

انتهای پیام//

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها