نجات شهر و تخلیه آب با دست‌به‌دست شدن سطل‌ها/ برپایی جشن اعیاد شعبانیه توسط گروه جهادی ابرکوه در الوان
کد خبر: ۹۱۳۲۸۸۹
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از ابرکوه به نقل از فارس، این روز‌ها در پی ورود سیلاب‌های سهمگین به استان‌های لرستان و خوزستان، مردم ایران نیز دست رو دست نگذاشته و سیل مهربانی‌های خود را روانه این استان‌ها کرده‌اند تا سیل‌زدگان بدانند اگرچه برخی از آن‌ها همه زندگی خود را از دست داده‌اند؛ اما در مقابل عاشقانه‌هایی را دیده‌اند که مملو از نوع‌دوستی و عشق به ایران بوده است.


نصیر عباسی در گفتگو با فارس می‌گوید: بعد از نماز صبح و مختصری صبحانه، راهی می‌شوند تا فعالیت خالصانه خود را شروع کنند. تا هنگام نهار همه‌چیز عادی بود و قرار بود بچه‌ها پس از صرف غذا به کار بستن سیل بند ادامه دهند که رابط گروه جهادی در الوان طی یک تماس تلفنی از شکستن سیل بند در یکی از مناطق به دلیل بارش شدید باران، خبر داد.

عباسی ادامه داد: تیم جهادی به‌سرعت به سمت محل موردنظر حرکت کرده و مردم شهر نیز از گوشه و کنار آمدند تا هر چه سریع‌تر آب‌ها را تخلیه کنند. اینجا بود که اتحاد و همبستگی قدرت خود را نشان داد و مردم سطل‌ها را پر از آب کرده و دست‌به‌دست کردند تا به شهر آسیب نرسد.

وی افزود: کم‌کم تجهیزات اضافه شد و با چند دستگاه پمپ آب‌ها تخلیه شد. مردم نفس راحتی کشیدند و مسرور از این همدلی و اتحاد، دیگر نمی‌دانستند با چه زبانی از گروه‌های جهادی ابرکوه و مهردشت تشکر کنند.

عضو گروه جهادی شهرستان ابرکوه که همچنان در حالت آماده‌باش به سر می‌برد، اذعان کرد: تاکنون حدود ۳۰۰ متر سیل بند در اطراف الوان که بعضاً ارتفاع آن در بعضی مناطق تا ۱۰ متر هم می‌رسد، توسط گروه جهادی با همکاری مردم منطقه ساخته شده است.

عباسی مهم‌ترین نیاز مردم سیل‌زده را روحیه امیدواری دانست و گفت: اعضای گروه جهادی اجرای برنامه‌های فرهنگی را در دستور کار خود قرار داده و علاوه بر برپایی نماز جماعت در محل استقرار خود، جشن اعیاد شعبانیه را برگزار کردند. ضمن اینکه در شب میلاد حضرت اباالفضل (ع) نیز میهمان جشن مردم خونگرم شهر الوان بودند.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات