رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی اعلام کرد

کاهش 44 درصدی تصادفات منجر به فوت در فروردین امسال

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: تصادفات منجر به فوت در بازه زمانی فروردین 98 خوشبختانه 44 درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۹۱۳۲۹۰۳
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۷

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سرهنگ ایرج کهریزی رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره با بیان اینکه از 6 هزار و 328 کیلومتر راه استان 207 کیلومتر آزاد راه و یک طرفه، 462 کیلومتر بزرگراه، 437 کیلومتر راه‌ اصلی، 714 کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و 408 کیلومتر راه روستایی است، گفت: در واقع 83 درصد از راه های استان مرکزی به شکل فرعی و راه های روستایی دو طرفه هستند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی افزود: 32 نقطه حادثه خیز در استان شناسایی شده که تمامی این نقاط، با نصب تابلو و علائم هشدار دهنده آشکارسازی شده اند ولی رفع این نقاط حادثه خیز نیازمند عزم و اراده ملی اداره راه و شهرسازی و راهداری استان است که در دستور کار قرار گرفته است.

وی  338 کیلومتر از راه ها استان مرکزی را هوشمند دانست و عنوان کرد: 5 درصد از راه های استان مجهز به دوربین های ثبت تخلفات جاده ای هستند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی سهم درصد تردد وسایل نقلیه استان مرکزی در کشور را رتبه چهارم دانست و افزود: میانگین تردد روزانه در محورهای موصلاتی استان در روزهای عادی 500 هزار وسیله نقلیه است.

وی ادامه داد: متوسط تردد وسایل نقلیه سنگین در کشور رتبه سوم و حجم تردد وسایل نقلیه سنگین در استان 25 تا 28 درصد است که از نرم کشوری که 15 درصد است این رقم بالاتر است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی با بیان اینکه متوسط تردد ساعتی در استان مرکزی رتبه هشت کشوری است، افزود: تعداد دوربین های نظارتی-تصویری 23 دستگاه هستند.

سرهنگ کهریزی با اشاره میزان تردد وسایل نقلیه در محورها و راه های استان طی سال گذشته بیان داشت: برابر دستگاه های تردد شماری که در محورهای استان نصب شده است 212 میلیون و 89 هزار و 128 وسیله نقلیه در محورهای استان تردد داشته اند که در مقایسه با سال 96 که 185 میلیون و 581 هزار و 173 وسیله نقلیه بوده حدود 26 میلیون و 27 هزار، معادل 14 درصد افزایش ترافیک و تردد داشتیم.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی افزود: حد تردد وسایل نقلیه سبک در سال 97 نسبت به سال 96 افزایش 11 درصدی داشته و تردد وسایل نقلیه سنگین 25 درصد بوده است.

سرهنگ کهریزی با بیان اینکه طرح نوروزی امسال با موفقیت کامل انجام شد، گفت: در نوروز امسال 38 درصد نسبت به سال گذشته در بازه زمانی 25 اسفند تا پایان روز 17 فروردین ،کاهش تصادفات فوتی را شاهد بودیم؛ بیشترین تصادفات در طرح نوروزی در محور آزاد راه ساوه- همدان، آزاد راه ساوه – تهران و بزرگراه اراک- خمین بوده که خوشبختانه تصادفات جمعی نداشتیم.

وی با اشاره به تردد وسایل نقلیه در بازه زمانی طرح نوروزی گفت: در طرح نوروزی امسال 15 میلیون و 39 هزار وسیله نقلیه در محورهای استان تردد داشته اند، در واقع نسبت به طرح نوروزی سال قبل یک میلیون و 227 هزار وسیله نقلیه معادل 9 درصد افزایش تردد در محورهای استان داشتیم.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی با بیان اینکه تصادفات فوتی فردی در بازه زمانی فروردین 98 خوشبختانه 44 درصد کاهش داشته است، اضافه کرد: بر اساس تقسیم بندی نوع راه در این مقطع زمانی 42 درصد تصادفات در آزاد راه های ساوه- همدان و ساوه- تهران بوده است.

سرهنگ کهریزی بیشترین علت تصادفات خستگی و خواب آلودگی دانست و افزود: استان مرکزی به دلیل موقعیت جغرافیایی و نزدیکی به شهر مقدس قم و تهران متأسفانه رانندگانی که از استانهای غربی و جنوبی در محورهای استان تردد می کنند استراحت کافی نمی کنند و استراحتگاه های ثابت و موقت بین راهی خیلی کم از مهترین عامل تصادفات است.

وی ادامه داد: 24 درصد تصادفات فروردین در محورهای اصلی دو طرفه بوده و محورهای بزرگراهی 17 درصد و محورهای فرعی و روستایی 17 درصد است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: بر اساس نوع وسیله مقصر در فروردین ماه خودروهای سواری 76 درصد تصادفات فوتی، انواع کامیون و ترلیر 12 درصد، وانت 6 درصد و موتورسیکلت 6 درصد بوده است.

سرهنگ کهریزی با بیان اینکه محورهای پرتصادف در فروردین ماه آزاد راه ساوه-تهران، ساوه-همدان، محور قدیم ساوه- همدان و اراک- توره بوده است، گفت: 47 درصد تصادفات، وسیله نقلیه با وسیله نقلیه بوده و فراوانی محورهای دو طرفه خودش را در این موضوع نشان می دهد

وی در پایان با بیان اینکه میانگین واژگونی وسایل نقلیه در استان بین 40 تا 45 درصد است، گفت: در نوروز امسال 47 درصد تصادفات فوتی از نوع واژگونی بوده است که مدیریت سرعت و بستن کمربند ایمنی توسط مردم نقش به سزایی دارد. 

 انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار