وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: سیل به صورت کلی به ۶۹ شهرک در کشور آسیب وارد کرده که در مجموع میزان سه هزار میلیارد تومان به مجموعه اصناف کشور خسارت وارد کرده است.
کد خبر: ۹۱۳۲۹۰۴
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، رضا رحمانی در جریان بازدید از بخش‌های مختلف سیل زده درشهر پلدختر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سیل به صورت کلی به ۶۹ شهرک در کشور آسیب وارد کرده که در مجموع میزان سه هزار میلیارد تومان به مجموعه اصناف کشور خسارت وارد کرده است.

 وی افزود :خسارات سیل در برخی استان‌ها مانند خوزستان تاکنون برآورد نشده و در روزهای آینده تکمیل می‌شود اما در استان لرستان و شهرستان پلدختر میزان خسارات ناشی از سیل به بخش‌های مختلف برآورد شده است.

 وزیر صنعت معدن و تجارت گفت :دولت نیز براساس جمع بندی خسارات ناشی از سیل توسط ستاد بحران در روزهای آینده تشکیل جلسه خواهد داد و در این رابطه تصمیم گیری می شود.

 وی افزود: اولویت برنامه‌های دولت معیشت منازل مسکونی و مزارع کشاورزی است که برای بازسازی آن و جبران خسارات به زودی با تعیین وجه تسهیلات کم بهره و بلاعوض به آسیب دیدگان پرداخت می‌شود و برای پرداخت وام های کشاورزی نیز دو سال استمهال پیش‌بینی شده است.

رحمانی خاطرنشان کرد: واحدهای صنفی و تولیدی که بیش از ۵۰ درصد در جریان سفر خسارت دیده‌اند بخشودگی مالیاتی شامل حال آنها می‌شود.

وی یادآور شد: دولت با پای کار آوردن تمام منابع و امکانات به سیل‌زدگان در جبران خسارات کمک خواهد کرد و در صورت لزوم برای این کار صندوق استفاده می‌شود که از این کار نیز اذن مقام معظم رهبری اخذ شده است.

وزیر صنعت معدن و تجارت در حاشیه بازدید از پروژه مینی پالایشگاه پلدختر گفت: احداث این واحد پالایشگاهی در پلدختر باعث خوشحالی است و انگیزه دولت برای فعال کردن این گونه پروژه‌ها با توجه به از بین رفتن بخشی از کسب و کار بر اثر سیل در شهرستان در راستای ایجاد اشتغال بیشترشده است.

 وی خاطرنشان کرد: کمک می‌شود تا برای تسریع در فعال کردن پروژه مینی پالایشگاه پلدختر از اعتبارات سازمان نیز استفاده شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات