خبرهای داغ:

زیرساخت فعالیت‌های فرهنگی مساجد قم تقویت می‌شود

مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری، ورزشی شهرداری قم از تقویت هسته مساجد برای اثربخشی بیشتر در فعالیت‌های فرهنگی خبر داد.
کد خبر: ۹۱۳۲۹۷۵
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، ابوالقاسم مقیمی پیش از ظهر امروز در نخستین نشست فصلی فعالان مساجد شهر قم با اشاره به شناسایی گروه‌های فعال سطح شهر و تأمین سخت‌افزار برای انجام فعالیت‌های فرهنگی اظهار داشت: با توجه به نرم‌افزار و محتوایی که فعالان فرهنگی دارند، وظیفه ماست که زیرساخت لازم را برای آن‌ها در راستای برنامه‌های سازمان فراهم کنیم که در نیمه شعبان امسال یک نمونه کاملاً مردمی از این مدل همکاری را شاهد بودیم.

مقیمی با اشاره به توان و بودجه این سازمان نسبت به اجرای طرح‌های فرهنگی در سطح شهر قم افزود: مأموریت‌های ما کوچک و متنوع است به‌طوری‌که اداره کل فرهنگ و ارشاد نیستیم، ولی وظیفه فرهنگ شهروندی را در فرهنگ عمومی داریم و در این حوزه تنهاترین سرباز هستیم.

وی از ورزش همگانی و گردشگری به‌عنوان دیگر وظایف این سازمان یاد کرد که دارای نقش و مسئولیت فعالی در آن‌هاست، درحالی‌که هرکدام سازمان و متولی خاص خود رادارند.

مقیمی بابیان اینکه در ارتباط با بوستان‌های شهر نیاز به فعالان فرهنگی است، تصریح کرد: جای خالی کار فرهنگی را با اقدامات تأمینی و انتظامی نمی‌توان پر کرد و بوستان‌ها فقط جای تفریح نیست بلکه جای مهمی برای فرهنگ‌سازی است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری، ورزشی شهرداری قم با اعلام استقبال از وجود هر ظرفیتی که توان بهره‌گیری از آن در مساجد وجود داشته باشد، افزود: مردمی‌تر شدن برنامه‌های سازمان فرهنگی، هنری، ورزشی شهرداری قم از دستورات جدی کار ماست و از همه مساجدی که دارای توان اجرایی در حوزه فرهنگی هستند می‌خواهیم در این عرصه وارد شوند.

گفتنی است در این مراسم تعدادی از فعالان فرهنگی مساجد قم به طرح پیشنهادات و انتقادت خود در این حوزه پرداختند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار