خبرهای داغ:
امام جمعه قم برخورد قاطع با هنجارشکنان را مورد توجه قرار داد و گفت: دستگاه‌های انتظامی، امنیتی و قضایی برخورد قاطعی با هنجارشکنی‌های سازمان‌یافته داشته باشند.
کد خبر: ۹۱۳۲۹۸۲
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، نشست اعضای شورای سیاست‌گذاری و ستاد اجرایی قرارگاه ۱۹ دی با حضور آیت‌الله سعیدی امام‌جمعه قم و نماینده ولی فقیه در استان در سالن جلسات حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد.

دبیر قرارگاه ۱۹ دی استان قم در این جلسه با اشاره به اهمیت مشارکت دادگستری استان در زمینه امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: ۳۴ هزار واحد صنفی ثبت‌شده و پروانه دار و حدود ۸ هزار مغازه بدون پروانه در قم داریم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر حسینی‌نژاد خاطرنشان کرد: با همکاری اتحادیه‌ها و اتاق اصناف، برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای برای ترویج امر به معروف و نهی از منکر در اصناف استان شده است.

لزوم برخورد قاطع با هنجارشکنان سازمان‌یافته
امام‌جمعه قم نیز در این جلسه با تأکید بر اجرای روش‌ها و شیوه‌های متفاوت در حوزه امر به معروف و نهی از منکر در کشور تصریح کرد: دشمنان برنامه ویژه‌ای برای آمران به معروف و ناهیان از منکر دارد.

آیت‌الله سید محمد سعیدی با اشاره به بروز مشکلاتی برای مردم در زمینه فشار‌های اقتصادی عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر و برخورد با فساد یک وظیفه دینی بوده و باید در این زمینه حساسیت‌های مختلف را در نظر بگیریم، و نگاه ترویجی بیشتر مورد توجه قرار گیرد و هنجارشکنان بدانند جامعه آنان را نمی‌پذیرند.

وی برخورد قاطع با هنجارشکنان را مورد توجه قرار داد و گفت: دستگاه‌های انتظامی، امنیتی و قضایی برخورد قاطعی با هنجارشکنی‌های سازمان‌یافته داشته باشند.

ترویج هدفمند ناهنجاری‌ها در کشور
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قم نیز در بخش دیگری از این جلسه با اشاره به اهمیت آموزش نیرو‌های تخصصی امر به معروف و نهی از منکر در استان اظهار داشت: داوطلبان باید آموزش‌های تخصصی در این حوزه ببینند چراکه ناهنجاری‌های اجتماعی بسیار فراگیر شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسن اکبری ترویج ناهنجاری‌ها را هدفمند دانست و افزود: با توجه به اینکه این ترویج هدفمند بوده لذا برخورد با آن‌ها نیز باید هدفمند باشد و امر به معروف و نهی از منکر در شرایط فعلی نیازمند توجه به حساسیت‌های مختلف است.

مشاور تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت (س) نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری نشست‌های مختلف در قالب این قرارگاه یادآور شد: تاکنون حدود ۱۵ جلسه شورای سیاست‌گذاری پیرامون این موضوع با مجموعه‌های مردمی و نهاد‌ها برگزار شده است.

حجت‌الاسلام صفر فلاحی با بیان اینکه باید دغدغه بیشتری نسبت به امر به معروف و نهی از منکر در استان بین مردم و مسئولان اتفاق بیفتد، عنوان کرد: دادیار ویژه‌ای توسط دادستان برای رسیدگی به مسائل طرح پارسا تعیین‌شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها