همت والای جامعه کارگری به عبور از پیچ تاریخی کنونی کمک می‌کند/ به «قهرمانان مهارت» نیاز داریم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهارت افزایی را ضرورتی برای جامعه کارگری برشمرد و ابراز امیدواری کرد که با همت والای جامعه کارگری از پیچ تاریخی سخت کنونی عبور کنیم.
کد خبر: ۹۱۳۳۰۳۴
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در دیدار با منتخبان جشنواره امتنان با تبریک هفته کارگر از اینکه مجدداً در جمع کارگران است ابراز خوشحالی کرد و بر رفع مشکلات جامعه کارگری تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه کشور در پیچ تاریخی ناشی از فشار نظام سلطه قرار گرفته اظهار امیدواری کرد که به همت والای جامعه کارگری از این پیچ تاریخی بتوانیم عبور کنیم.

وزیر کار با اشاره به مراسمی که در تجلیل از سرآمدان حوزه فنی مرکز تربیت سازمان فنی و حرفه ای در روزهای اخیر برگزار شد گفت: ما نیازمند نهضت مهارت افزایی کارگران و فارغ‌التحصیلان هستیم و امیدواریم با پیگیری سازمان آموزش فنی و حرفه ای این مهم تحقق پیدا کند.

 

شریعتمداری توسعه مهارت را یکی ازضرورت‌های شرایط فعلی برشمرد و گفت: آمارها نشان می دهد که جامعه مهارت یافته ۵ برابر بیش از جامعه فاقد مهارت می تواند بازدهی داشته باشد.

وی ادامه داد: ما نیازمند قهرمانانی در حوزه مهارت برای معرفی به جامعه هستیم تا دیگران هم با تاثیر از آنها نهضت مهارت افزایی را دنبال کنند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی همچنین داشتن مهارت در حوزه کارگری را نیز یک اصل مهم برشمرد که باید به یک فرهنگ تبدیل شود.

شریعتمداری با اشاره به معیارهای انتخاب کارگران نمونه بر اساس ارزش های خاصی که در نهایت جمع این ارزش ها به انتخاب شدن آنها به عنوان کارگران نمونه می انجامد، گفت: انتخاب کارگران نمونه از جامعه کارگری ۱۴ میلیونی دشوار است. زمانی فقط ۹۰۰ واحد صنعتی در ایران وجود داشت اما الان ۹۰۰ شهرک صنعتی وجود دارد و ۵۰۰ هزار کارگاه صنعتی فعال هستند .

وی تولید فاخر و خدمت فاخر را از معیارهای انتخاب کارگر نمونه برشمرد و خطاب به منتخبان جشنواره امتنان گفت: مهم این است که بتوانید نمونه بودن خود را همچنان حفظ کنید و همواره همان الگویی که با آن به این درجه رسیدید را سرلوحه کار خود قرار دهید.

در این نشست همچنین منتخبان جشنواره امتنان از کارگران نمونه کشور به تشریح زمینه فعالیت خود، اقدامات انجام شده و مسائل و مشکلات حوزه کاری خود پرداختند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از شنیدن نظرات کارگران، دو پیشنهاد برای استمرار شناسایی کارگران نمونه، واحد های تولیدی نمونه و کارآفرینان برتر مطرح کرد.

تشکیل دفتری برای حمایت و پشتیبانی مستمر از واحدهای تولیدی و کارگران نمونه در سطح استانی ذیل ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان ها و همچنین در سطح ملی ذیل معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارتخانه وعده ای بود که وزیر کار در این نشست مطرح کرد.

شریعتمداری همچنین پیشنهاد تشکیل کانون کارگران نمونه کشور را مطرح کرد و از منتخبان جشنواره خواست تا اقدام به پایه گذاری این کانون کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار