فرمانده سپاه فردیس از برگزاری دوره های آموزشی مشاغل خانگی برای بسیجیان این شهرستان خبرداد.
کد خبر: ۹۱۳۳۰۸۸
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، سرهنگ احسان علیزاده در حاشیه بازدید از مرکز فنی و حرفه ای فرخ آباد زیبادشت‌ در گفتگو با بسیج با بیان اینکه مشاغل خانگی فرصتی برای رفع معضل بیکاری و ایجاد شغل های جدید هستند، اظهار کرد: مشاغل خانگی در رشد و توسعه اقتصادی نیز تاثیر بسیاری دارد.

برگزاری دوره های آموزشی مشاغل خانگی برای بسیجیان شهرستان فردیس

به گفته وی توجه به مشاغل خانگی از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه این مهم در توسعه فعالیت های اجتماعی تاثیر به سزایی دارد.

سرهنگ علیزاده با بیان اینکه هدف از کار آفرینی ایجاد ارزش افزوده است، عنوان کرد: کارآفرینان به تولید محصولات با توان نیروی انسانی می پردازند و این مهم است که موجب ایجاد شغل می شود.

برگزاری دوره های آموزشی مشاغل خانگی برای بسیجیان شهرستان فردیس

وی با اشاره به اینکه کارآفرینی در بخش های مختلف صنعت، کشاورزی و غیره ایران بسیار آسان تر از دیگر کشور هاست، اضافه کرد: کشور جمهوری اسلامی دارای ظرفیت های متعددی است که باید با پرداختن به آنها و استفاده از خلاقیت ها زمینه های کسب درآمد را فراهم کرد.

فرمانده سپاه فردیس با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر توجه به اقتصاد مقاومتی و رونق تولید‌ و کار آفرینی در سال جاری، خاطرنشان کرد: پرداختن به موضوع کار آفرینی از سوی مسئولان کشور لازم و ضروری است.

وی با اشاره به لزوم حمایت از کارآفرینان، تصریح کرد: در این رابطه لازم است برنامه های مدون و مستمری داشته باشیم تا شاهد تحقق شعار سال باشیم.

وی مشاغل خانگی را گنجی پنهان در اقتصاد کشور دانست و افزود: برخی مشاغل مربوط به خانه های آپارتمانی، روستایی و غیره هستند که باید در این رابطه اطلاع رسانی های لازم انجام شود.

برگزاری دوره های آموزشی مشاغل خانگی برای بسیجیان شهرستان فردیس

وی تنوع در مشاغل خانگی را یکی از خصوصیت ها و ظرفیت های توسعه این مشاغل اعلام کرد و گفت: توسعه کسب و کار های خانگی باید در دستور کار قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از برگزاری دوره های آموزشی رایگان مشاغل خانگی برای بسیجیان شهرستان فردیس خبر داد و خاطرنشان کرد: این اقدام با همکاری اداره فنی و حرفه ای و معاونت بسیج سازندگی شهرستان فردیس انجام می شود.

به گفته وی صندوق های قرض الحسنه مردمیاری نیز در این راستا اعلام همکاری کرده اند همچنین ما دنبال این هستیم یک چرخه بین فراگیران و صندوقهای قرض الحسنه ایجاد کنیم یعنی فرد بعد از اموزش به صندوقها معرفی شود تا وام مورد نیاز خود را دریافت نماید تا رونق در تولید به طور واقعی صورت پذیرد.

 

خبرنگار بسیجی : رستمی

ارسال نظرات