رئیس اداره تحقیق اوقاف و امور خیریه استان زنجان خبرداد؛
رئیس اداره تحقیق اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از انجام یک هزار و 53 مفاصا حساب برای موقوفات زنجان خبرداد و گفت: ارزش ریالی این اقدام صورت گرفته 128 میلیارد ریال برآورد شده است.
کد خبر: ۹۱۳۳۱۰۱
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ غلامرضا نظری اظهار کرد: اداره  تحقیق و حسابرسی  اداره کل اوقاف و امور خیریه  استان زنجان در اطلاعیه‌ای مهلت ارائه مستندات برای دریافت مفاصاحساب برای موقوفات غیر متصرفی 15 خرداد امسال است.

 

وی با اشاره به اینکه از مدارک مورد نیاز برای انجام مفاصا حساب ارائه تصویر وقف‌نامه، بودجه مصوب، صورت‌حساب‌های بانکی، حکم تولیت، اسناد هزینه و درآمد سال مورد نظر، اضافه کرد: مبنای محاسبه حقوق اوقافی (حق‌التولیه و حق‌النظاره) بر اساس عواید وصولی موقوفه است.

 

رئیس اداره تحقیق اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان تصریح کرد: بررسی عواید حاصله موقوفات باید بر اساس مستندات واقعی از جمله بودجه، قراردادهای تنظیمی، پیمان‌ها و احکام قانونی که از طرف مراجع ذیصلاح صادر می‌شود، صورت گیرد.

 

وی در ادامه از صدور یک هزار و 53 مفاصا حساب برای موقوفات استان خبر داد و گفت: ارزش ریالی این مفاصا حساب‌ها 128 میلیارد برآورد شده است.

 

نظری همچنین از صدور قراری نظری وقفیت و گواهی مصرف برای 29 مورد از موقوفات و نیات واقفان خبر داد و گفت: از این تعداد 8 مورد در زنجان، یک مورد در ماهنشان، سه مورد در ایجرود، 11 مورد در ابهر، چهار مورد در طارم ثبت شده است.

 

وی تصریح کرد: این اقدامات در راستای اثبات وقفیت و تعیین نیات واقف و دفاع از حقوق موقوفه انجام و در این راستا عمل به وقف نیز مستحکم می‌شود.

 

رئیس اداره تحقیق اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان افزود: بررسی اسناد درآمد و هزینه یک موقوفه یا بقعه متبرکه و تطبیق درآمد آن با مصارف و هزینه‌های انجام شده از جمله نیت واقف، منجر به صدور مفاصا حساب می‌شود.

 

وی با بیان اینکه اجرا و عمل امینانه نیت واقفین یکی از وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه است، بیان کرد: بر همین اساس اوقاف در نظر دارد که نیات واقفان در قالب عواید موقوفات را هزینه و اجرای امینانه کند.

ارسال نظرات