خبرهای داغ:
کارگر خلاق قمی با اشاره به نقش کارگران در رونق تولید گفت: اگر کارگران از نظر مادی و حقوقی متناسب با شغل خود دریافتی داشته باشند باعث افزایش بهره وری بیشتر آن‌ها می‌شود که نتیجه حاصل شده باعث رونق اقتصادی کل جامعه می‌شود.
کد خبر: ۹۱۳۳۳۰۷
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، شغل کارگری از مقدس‌ترین مشاغل در دین مبین اسلام است، مقام معظم رهبری با تکیه بر شواهدی از روایات و احادیث در بیان اهمیت و ارزش کار در اسلام می‌فرمایند: «پیغمبر دست صحابی را دید زمخت و پینه بسته است؛ گفت: چرا دستت این طور است؟ گفت: یا رسول اللّه! من با این دست کار می‌کنم. پیغمبر این دست را گرفت و بوسید و فرمود:: «هذه ید لا تمسّه النار»؛ آتش، این دست را لمس نمی‌کند. عمل صالح بالاتر از این؟!.. نفس کار ارزش دارد؛ غیر از اینکه «کار» وسیله اعاشه و درآمد زندگی است؛ که آن هم به جای خود مطلب مهم و عبادت دیگری است.

در اندیشه اسلامی بهترین جایگاه برای قشر کارگر ترسیم شده است، با این حال حقیقت نشان می‌دهد در عمل کارگر از جایگاه اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی متناسب خود بهره‌مند نشده است، اما همواره ستون اصلی چرخش اقتصاد کشور بوده اند.

رهبر انقلاب در خصوص نقش کارگر در جامعه فرمودند: برای داشتن اقتصاد «پیشرفته و مستقل» و رونق اقتصادی باید به قشر کارگر اهمیت فراوان داد و اگر بخواهیم جامعه کارگری از امتیازات و حقوق شایسته برخوردار باشد، باید بر روی «تولید ملی» تکیه و تأکید کنیم.

حدود یک دهه است که عناوین انتخابی برای هر سال توسط رهبر معظم انقلاب در رابطه با اقتصاد کشور و حرکت بسوی تولید کیفی و رقابتی، نوآوری و ترغیب مردم به خرید کالای داخلی مدنظر ایشان در نامگذاری‌ها بوده است و محور تمامی این شعار‌ها بنوعی کار، تولید ملی، کالای داخلی و پویایی اقتصاد کشور می‌باشد؛ و در این بین توجه به کارگران به‌عنوان سربازان اصلی این محور جهادی، همواره مورد تاکید ایشان در سخنرانی‌ها و پیام‌های صادره بوده است.

کارگران بهترین گزینه برای تحقق رونق تولید هستند
فرهاد فتاحی کارگر نمونه و بسیجی استان قم که توانسته با نوآوری و خلاقیت در کارخانه ایران مرینوس هزینه‌های تولید این کارخانه را کاهش دهد در این زمینه گفت: کارگران بیشترین نقش در تولید داشته و دارند به‌طوری که کارگر، چون در بطن کار است و کلیه ریزه کاری‌ها و معایب کار تولید را درک و لمس می‌کند بهترین گزینه برای رونق تولید خوب و باکیفیت است.

وی با اشاره به نقش تفکر بسیجی و وطن دوستی در پیشرفت و نوآوری کارگران گفت: بسیجی و تفکر بسیجی در هر شغلی می‌تواند راه گشا باشد در شغل کارگری که شغل سخت و طاقت فرسا، اما درآمد کم است این نقش دوچندان می‌شود و نقش مهمی را ایفا می‌کند، زیرا شخص بسیجی واقعی از وقت، مال، جان و زندگی خود برای بهتر شدن کار و زندگی دیگران مایه بیشتری می‌گذاردموضوعی که باید مورد توجه مسئولان و مدیران باشد تا آلام این قشر را کاهش دهند


زحمت کارگر متناسب با حقوق دریافتی نیست
فتاحی در پاسخ به این سال که چه نوآوری مهمی در شغل خود داشتید برایتان لذت بخش بوده؟ گفت: ساخت واشر‌های دیگ بخار که قبلاً وارد می‌شد؛ اما اکنون با نوآوری به دست خودمان ساخته می‌شود؛ همچنین طرح و اجرای پایین آوردن دمای سالن تولید و اضافه کردن رطوبت به میزان ده درجه و ده درصد رطوبت سالن تولید و ساخت درب‌های آدم‌رو و دست رو.

کارگر خلاق قمی بیان داشت: متأسفانه قشر زحمت کش کارگران جزء قشر‌های محروم جامعه هستند و آن‌طور که بایدوشاید حق و حقوق خود را با وجود این شغل سخت و سنگین دریافت نمی‌کنند قطعاً اگر کارگران از نظر مادی و حقوقی متناسب با شغل خود دریافتی داشته باشند باعث افزایش بهره وری بیشتر آن‌ها می‌شود که نتیجه حاصل شده باعث رونق اقتصادی کل جامعه می‌شود فکر کارگر باید راحت و آزاد باشد یعنی کارگرتامین مالی و معنوی شود و دغدغه‌ای نداشته باشد در نتیجه با روحیه بهتری تولید و نوآوری خواهد داشت که این نوآوری و خلاقیت همان تحقق اقتصاد مقاومتی است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها